Αρχική > Στα χρόνια του ΔΝΤ, μαρξισμός > Νεοφιλελευθερισμός και υπερσυσσώρευση κεφαλαίων [ΙΙΙ – ένας, κάποιος, αγοραίος «μαρξισμός»]

Νεοφιλελευθερισμός και υπερσυσσώρευση κεφαλαίων [ΙΙΙ – ένας, κάποιος, αγοραίος «μαρξισμός»]

Ευτυχώς!!!

Ευτυχώς, να λες…

Που δεν θα φτάσεις ποτέ τα 93 για να λες  τις παρακάτω… ακαταλογιστίες.

Και δυστυχώς!!!

Δυστυχώς, να λες, που αναγκάζεσαι, εσύ, ένας μη μαρξιστής να υπερασπίζεσαι τι; Τη σκέψη του Μαρξ;

Και ευτυχώς [και πάλι!]. Που για μια ακόμη φορά είσαι «τυχερός». Και βρίσκεις πάντα την κατάλληλη «πάσα», την κατάλληλη στιγμή, γι’ αυτά που θες να πεις.

Λέει, λοιπόν, ο 93χρονος μαρξιστής «μας» [Συνέντευξη του Έρικ Χόμπσμπάουμ στον Τρίστραμ Χαντ (βουλευτή του Εργατικού Κόμματος), The ObserverΚαθημερινή (30-1-2010)]:

Αυτό που συνέβη από τη δεκαετία του ’70 και μετά, πρώτα στο Πανεπιστήμιο του Σικάγου και, αργότερα, από το 1980, με τη Θάτσερ και τον Ρέιγκαν, ήταν μια παθολογική διαστρέβλωση της αρχής της ελεύθερης αγοράς στον καπιταλισμό: η «καθαρή» ελεύθερη αγορά και η απόρριψη του κράτους και της δημόσιας δράσης, που καμιά οικονομία δεν είχε παλαιότερα εφαρμόσει, ούτε καν οι ΗΠΑ. Και αυτό ήλθε σε σύγκρουση με τον τρόπο που λειτούργησε ο καπιταλισμός στην πιο επιτυχημένη του περίοδο, ανάμεσα στο 1945 και τις αρχές της δεκαετίας του ’70. ‘Οταν και κέρδη αποκόμιζε και είχε εξασφαλίσει ένα είδος πολιτικής σταθερότητας και έναν σχετικά ικανοποιημένο πληθυσμό. Δεν ήταν ιδεώδης κατάσταση, ήταν όμως, ας πούμε, καπιταλισμός με ανθρώπινο πρόσωπο.

Τόσα πολλά «λάθη», σε μόλις 116 λέξεις, μόνον ένας «μαρξιστής» θα μπορούσε να κάνει!

[Και μην μου πείτε καν ότι δεν είναι και η καλύτερη ιδέα να διαβάζεις συνεντεύξεις μαρξιστών διανοούμενων στα διαφημιστικά διαλείμματα της ταινίας «Ο Κυνηγός» (#1) με τον σημερινό κυβερνήτη της Καλιφόρνιας, ψιλοχαράματα Δευτέρας… Διότι θα σας παραπέμψω στο τηλεοπτικό ένθετο της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας που συμπεριέλαβε τις ταινίες στις επιλογές της. Αν και δεν την (ξανα)είδα επειδή το είπαν αυτοί οι ξεπεσμένοι αριστεροί(;). Δεν υπήρξα ποτέ… ενοχικός, όσον αφορά τα διαβάσματά μου ή τις θεάσεις μου. Τες παν.]

Ας επιστρέψουμε στον Έρικ τον Μαρξιστή [με capital το Μ].

Μας «λέει» το τι «συνέβη από τη δεκαετία του ’70 και μετά». Ή περίπου. Το ενδιαφέρον θα ήταν να μας έλεγε τι ακριβώς συνέβη πριν και κατά τη δεκαετία του ’70. Διότι Θάτσερ και Ρέιγκαν [άκου «παθολογική διαστρέβλωση της αρχής της ελεύθερης αγορά στον καπιταλισμό»!] «συνέβησαν» στη δεκαετία του ’80. Το «πανεπιστήμιο» του Σικάγου είναι άλλη ιστορία.

Αυτό, λοιπόν, που συνέβη στις αρχές της δεκαετίας του 1970 [αν και κάποιοι ισχυρίζονται, βάσιμα, πως αυτό ξεκίνησε ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1960] ήταν μία κάποια υπερσυσσώρευση κεφαλαίων. Διότι τα 900 τρισεκατομμύρια δολάρια (!) πλασματικού κεφαλαίου, που κυκλοφορούσαν αδέσποτα στον πλανήτη το 2009, δεν δημιουργήθηκαν εν μια νυκτί.

Πότε πρωτοεμφανίστηκε στη σύγχρονη εποχή αυτό το πλασματικό κεφάλαιο; Μα, τότε ακριβώς που λέει κι ο Έρικ ο Μαρξιστής (με capital M, πληζ!): στην πιο «επιτυχημένη» περίοδο του καπιταλισμού, από τα τέλη του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου ως τις αρχές της δεκαετίας του 1970.

«Όλα» τα ξέρει ο μπαγάσας ο Capital M και συμφέρει!

Αλλά δεν μας λέει τα πάντα. Δεν μας εξηγεί, για παράδειγμα, γιατί τελείωσε αυτή η «πιο επιτυχημένη περίοδος του καπιταλισμού». Γιατί τελείωσε η… αποκομιδή κερδών, γιατί τελείωσε ένα «κάποιο είδος σταθερότητας», γιατί, εν πάση περιπτώσει, μας τελείωσε αυτός ο «μη ιδεώδης» αλλά, πάντως, «καπιταλισμός με ανθρώπινο πρόσωπο»; Γιατί, τελικά, ο «σχετικά ικανοποιημένος πληθυσμός» [πληθυσμός!], του τότε, είναι σήμερα απόλυτα ανικανοποίητος;

Διότι εκεί γύρω, στις αρχές της δεκαετίας του 1970, ήταν φανερό πως η… αποκομιδή κερδών είχε πλέον οδηγήσει τον καπιταλισμό [αυτόν τον… φετιχιστή του κέρδους] σε αδιέξοδο. Καλά τα κέρδη, βάσει του τύπου χρήμα – εμπορεύματα – περισσότερο χρήμα – εμπορεύματα – ακόμα περισσότερο χρήμα, αλλά στο τέλος διαθέτουμε τον παρά [βοήθησε σ’ αυτό κι εκείνη η -τουλάχιστον- περίεργη πετρελαϊκή «κρίση» του 1973, όταν και πλημμύρισε η αγορά από πετροδολάρια, λόγω της εκτόξευσης των τιμών στα ύψη] αλλά δεν έχουμε πού να επενδύσουμε, διότι όλα τα «αποδεκτά» ποσοστά κέρδους είναι ανέφικτα.

Και τι κάνουμε, σ’ αυτή την περίπτωση;

Δύο τα ενδεχόμενα:

  1. Ή υποκύπτουμε στην αρρώστια [την κρίση]
  2. Ή βρίσκουμε το φάρμακο.

Ως γνωστόν, όμως, ο καπιταλισμός δεν ασθένησε βαρύτατα στα μέσα της δεκαετίας του 1970. [Ως όφειλε;].

Ασθένησε τριάντα τόσα χρόνια αργότερα.

Άρα τότε ανακάλυψε το φάρμακο, που αν και δεν τον θεράπευσε, του χάρισε μερικές ακόμη δεκαετίες ζωής. Και ποιο ήταν αυτό;

Μα ο νεοφιλελευθερισμός!

Προσοχή όμως! Όχι ο πολιτικός νεοφιλελευθερισμός, τύπου Θάτσερ και Ρέιγκαν, που εμφανίστηκε από το 1980 και μετά, και απλώς εξέφρασε πολιτικά αυτό που ήδη συνέβαινε στις «αγορές» του πλανήτη.

Μιλάμε για τον οικονομικό νεοφιλελευθερισμό, αυτόν που αποτέλεσε διέξοδο για τα υπερσυσσωρευμένα κεφάλαια. Αυτόν που ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 άρχισε να πιέζει για το άνοιγμα των χρηματοπιστωτικών αγορών σε πλανητικό επίπεδο, αυτόν που από τότε άρχισε να πιέζει για την άρση των όποιων περιορισμών στην διακίνηση κεφαλαίων όπου Γης. Αυτόν που άρχισε να «επενδύει» το πλασματικό κεφάλαιο και σε δάνεια προς κάθε ενδιαφερόμενη χώρα. [Ντου γιου ριμέμπερ δε κράισις οφ χρέος των χωρών της Λατινικής Αμερικής στη δεκαετία του 1980, αρχής γενομένης από το Μεξικό το 1982;] Με μια μικρή… χρονοκαθυστέρηση τα δάνεια θα αρχίσουν να χορηγούνται αβέρτα-κουβέρτα και προς κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη αυτού του κόσμου. Κάπως έπρεπε να κινηθούν και οι «εθνικές» οικονομίες…

Και έτσι, κάπου εκεί στα μέσα της δεκαετίας του 1970, η γνωστή «εξίσωση» του καπιταλισμού,

Χρήμα – Εμπόρευμα – Χρήμα [+κέρδος]

μετατρέπεται σε

Χρήμα – Δάνειο – Χρήμα [+επιτόκιο]

Το πιάσατε το υπονοούμενο…

Το κέρδος αντικαθίσταται από το επιτόκιο.

Κι ενώ η αγορά εμπορευμάτων είναι… προαιρετική για όλους μας [αν εξαιρέσουμε τον φετιχισμό του εμπορεύματος και τις διαμεσολαβημένες απ’ αυτό κοινωνικές σχέσεις (ψιλά γράμματα θα μου πείτε…)], άρα και τα κέρδη του καπιταλιστή είναι… προαιρετικά, τα επιτόκια των δανείων που συνήψαν οι «καλές μας» κυβερνήσεις όλων των χωρών του πλανήτη είναι υποχρεωτικά για όλους μας.

Συγχαρητήρια! Διότι κι αυτό το υπονοούμενο το πιάσατε…

Οπότε δεν χρειάζεται να επεκταθούμε περαιτέρω, τουλάχιστον για σήμερα.

* * * * *

Κανονικά με άλλα θα έπρεπε να ασχολούμαι σήμερα. Για παράδειγμα, με την νεοφιλελεύθερη Καθημερινή που έχει μετατραπεί σε γιάφκα Μαρξιστών [με capital M]. Χτες φιλοξενούσε και συνέντευξη του Μαρξιστή Κ. Τσουκαλά. [Τελικά, ο μαρξισμός εξελίσσεται σε μάστιγα της εποχής μας. Μόνον την Muslim Brotherhood της Αιγύπτου δεν έχω ακούσει ακόμη να τον επικαλείται (τι να κάνουμε; όλη μέρα παρακολουθώ Al Jazeera, μη μπας και δω καμιά εξέγερση της προκοπής, αλλά πού τέτοια τύχη…)] Ή με το ακανθώδες ζήτημα «Ορθοδοξία και Τρομοκρατία», με το οποίο ασχολήθηκε – ή περίπου- πάλι στη χθεσινή Καθημερινή ο Ν. Ξυδάκης (αυτό το «παιδί», όσο γερνάει, τόσο παλιμπαιδίζει κι ασχολείται όλο και πιο συχνά με τα παιντιά της νεοελληνικής κοινωνίας [της ποιας;] – φαίνεται πως του ‘μεινε συνήθεια απ’ τα Δεκεμβριανά του 2008). Και με διάφορα άλλα, τα οποία απολησμόνησα. Α, μου ‘ρθε ένα: αυτά που έλεγε κάπου ο Λοβέρδος για τον «λαϊκιστή» δανειολήπτη πρώην αρχηγό του Αντρέ Παπαντρέ. Τσ! Τσ! Τσ! Αυτοί οι «νέοι» πολιτικοί. Ούτε τα σύμβολα δεν σέβονται πια… Καλή βδομάδα!

 

 

Advertisements
  1. 1 Φεβρουαρίου 2011 στο 12:34 μμ

    Και λέει κάπου ο M. Prigent του Principia Dialectica σ’ ένα ποστάκι του [More on Guy Debord’s Commentaries] για το αρχείο του Γκυ Ντεμπόρ το οποίο θέλουν να αγοράσουν το γαλλικό κράτος [!] κι ένα αμερικάνικο πανεπιστήμιο:

    And then the Hungarian revolution took place in 1956 (apparently Hobsbawm never condemned the Soviet army crushing of that uprising) Some historian of Marx!

  2. 1 Μαρτίου 2011 στο 11:16 πμ

    Μα… ΠΩΣ σου διέφυγε το μέγα σουξέ «Ορθοκρατία και Τρομοδοξία»?
    (του Νίκου Κρασάκη, συλλογή «Καλά κρασιά»)? χαχαχα

  3. 1 Μαρτίου 2011 στο 11:18 πμ

    Είσαι Ράκος Σκέτο, μαρξιστικά αντι-μαρξιστής και αντι-μαρξιστικά μαρξιστής.
    Για κουρέλια ξέχνα το. Τώρα που μπήκες στο Vodpod (και σε έκανα φόλοου) σε βλέπω καλοντυμένο και κιριλέ. Αστα αυτά… χαχαχα !!!!

  4. 1 Μαρτίου 2011 στο 11:29 πμ

    Ωραία φουντ-φορ-θωτ η ομάδα «Krisis» αλλά λείπουν κάτι σοβάδες από το οικοδόμημά τους και χρειάζονται γυψαδόρο ΚΑΙ πλακά (ή πλακατζή) επειγόντως. Ο δε «αρνητικός» κλάνει αρνητικώς πολύ (πω-πω!… μπόχα πούβγαλε όταν έκλασε Μπαντιού και Ζίζεκ μαζί). ΔΕΝ σου πολυ-πάει, εσένα Κουρελάριε, είσαι ΠΙΟ κιριλέ, άλλωστε ΑΝ ψάξεις καλά θα δεις ότι ο αρνητικός γύρψ-γύρω το γυρνάει και στο Ισραήλ (μπλα-μπλα-μπλα υπέρ0 ξαναγυρνάει. Μήπως… στραβογάμησε κι έπαθε καμιά ακούσια… περιτομή? Αμ οι άλλοι οι Αντι-Τζέρμανς και το γνωστό αγγλικό σάητ (δεν θυμάμαι πως το λένε, το αναφέρει κι η Βίκυπαίδεια στο Λήμμμα για «Κρίσις»)… αν πας στο Ταγκ «Ισραήλ» θα δείς ΠΟΛΛΗ μπόχα καρα-Σιωνιστική. Ζήτω η ΝΑΟΜΙ ΚΛΑΪΝ πες τος χαιρετίσματα (μάην κλάην). Σταματώ γιατί θα μοδεριστώ στο τέλος, καλή σου μέρα κηπ απ δε κουρελαρέτζιους ουερκ.

  5. 1 Μαρτίου 2011 στο 11:33 πμ

    Το σουξέ, υποθέτω, το γράφεις ακόμα… [κι έφαγα και τρία λεπτά, ψάχνοντάς το – ψυχολογικά ράκος επειδή δεν το ήξερα] 😉

    Το Ράκος Κουρελάριος δεν αναφέρεται σε εξωτερικά γνωρίσματα, και πολύ περισσότερο σε ενδυματολογικά, αλλά στον… πλούσιο εσωτερικό μου κόσμο: ξέρεις, δίχως σταθερές, δίχως ιδεολογία, δίχως βεβαιότητες, δίχως «λυμένα» ζητήματα [τον περισσότερο καιρό, ε;]

    Και τι το μη-κουρελιάρικο έχει το vodpod; Μπήκα μόνον για τα pearltrees, δεν γινόταν διαφορετικά… [καλά, μπορεί να προσθέσω και κανένα σουξέ]

    Καλημέρα και καλό μήνα! [Και μην ξεχάσεις να βάλεις «μάρτη». Μη σε κάψει κι ο ήλιος στις θαλάσσιες εξορμήσεις σου!]

  6. 1 Μαρτίου 2011 στο 11:50 πμ

    Μη με λαμβάνεις πολύ σοβαρά υπ’ όψη σήμερα, ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΚΑ πολύ από ορισμένα ποστ σου, αυτό είναι όλο, κι αγανάκτησα και με τον… σκέτο HOBBIT, τον Hobsbawm που μας… δουλεύει ψιλό γαζί τόσα χρόνια, μάλλον (μαρ-ξυστής και… σοβαδο-ξυστής). Ακους εκεί τουμπεκί και για την Ουγγρική Εξέγερση!? Αλητεία σκέτη, τελικά. Οπότε από λιγότερο «μεγάλους» ΤΙ να περιμένει κανείς πια?

    Το ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ σουξέ «Ορθοκρατία και Τρομοδοξία» του Νίκου Κρασάκη είναι μια απάντηση στο Νίκο Ξυδάκη φυσικά που σπαταλάει ΤΖΑΜΠΑ τις ώρες του να γράφει inherently boring silly articles, like «Ορθοδοξία and Τρομοκρατία».

    (Τα υπόλοιπα περί αρνητικού και «Krisis» ΜΗ τα λαμβάνεις υπ’ όψη, θα… τους την πω εκεί που πρέπει. Το κινητό θέλει το Γερμανό του κι ο αρνητικός το θετικό του).

  7. 1 Μαρτίου 2011 στο 11:52 πμ

    @ OMADEON # 4

    Καταιγιστικός, ως συνήθως. Καθώς απαντούσα στα δύο πρώτα σου σχόλια, έστειλες και το θανατηφόρο τρίτο.

    Καταιγιστικός και, ως συνήθως, ελαφρώς outdated [δηλαδή, εκτός φάσης…]

    Ανακάλυψες πάρα πολύ αργά την Αριστερά, όταν ήταν ήδη νεκρή. Διαβάζω τον -αριστερό- πόνο σου συχνά-πυκνά στο μπλογκ, όλο λέω να σχολιάσω, αλλά άμα αρχίσουμε δεν θα κάνω και τίποτα άλλο.

    Οι χαρακτηρισμοί σου για τον «αρνητικό» επιεικώς απαράδεκτοι. Μπορείς να διαφωνείς όσο θες, αλλά όχι κι έτσι…

    Η Krisis, κι όλοι οι υπόλοιποι, δεν ισχυρίζονται ότι διαθέτουν μια θεωρία των πάντων. Κάποια πολύ ενδιαφέροντα πραγματάκια λένε, και το οικοδόμημα το αφήνουν επίτηδες, ως ένα βαθμό, ασοβάντιστο και… αγύψωγο. Αυτή είναι η χαρά της ζωής 😉 Οι βεβαιότητες ανήκουν στους πιστούς – α λα Ζίζεκ και Μπαντιού [καλή τους ώρα].

    Ο «Αρνητικός» το γυρνάει γύρω-γύρω απ’ το «Ισραήλ» [για να είμαστε ακριβείς, γύρω από τον «αντι-εβραϊσμό» – δεν δέχομαι τον όρο «αντισημιτισμός» (και οι Άραβες είναι σημίτες)], για έναν πολύ απλό λόγο: γιατί όλη αυτή η ασοβάντιστη και αγύψωτη «θεωρία», εξηγεί διάφορα ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ και ΙΣΤΟΡΙΚΑ φαινόμενα, με ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ και ΙΣΤΟΡΙΚΑ επιχειρήματα, κι όχι με «ψυχολογικίστικες» και «δαιμονιακές» προσεγγίσεις.

    Ο «ναζισμός», για παράδειγμα, υπήρξε ένα ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ και ΙΣΤΟΡΙΚΟ φαινόμενο. Δεν οφείλεται στη «διαβολική» φύση του γερμανικού λαού, ούτε στη «σατανική» του Χίτλερ…

    Στο μόνο που έχεις δίκιο στο σχόλιό σου, είναι τα περί «καρασιωνιστικής μπόχας», μόνον που δεν υπάρχει μόνον αυτή. Είπαμε [είπες, δηλαδή], ασοβάντιστα και αγύψωτα. Συμβαίνουν αυτά, αλλά μην τα τσουβαλιάζουμε όλα.

    Η «μικρή Ναόμι», αν και εβραϊκής καταγωγής, κάνει το λάθος που κάνουν όλοι όσοι αδυνατούν να συλλάβουν θεωρητικά [δηλαδή, αφηρημένα] το «καπιταλιστικό έπος». Κι έτσι το ρίχνει κι αυτή στη συνωμοσιολογία. Στην περίπτωσή της, δεν φταίνε οι κακοί εβραίοι τραπεζίτες, αλλά οι κακοί καπιταλιστές.

    Τρία πουλάκια κάθονταν στου Διάκου το γεφύρι…

    ΥΓ. Κόψε τους απαράδεκτους έως χυδαίους χαρακτηρισμούς, γιατί θα πας άπατος.

  8. 1 Μαρτίου 2011 στο 11:53 πμ

    Υ.Γ. Καλό μήνα (σόρυ). ΔΕΝ ειναι το Vodpod κιριλάτο, Κιριλάτο είναι το αλλο εργαλείο που βρήκες με τα διαγράμματα – μαργαριταρόδεντρα! Ρησπέκτ, κάτι τέτοιο ΗΔΗ έψαχνα.

  9. 1 Μαρτίου 2011 στο 12:04 μμ

    «Ο “ναζισμός”, για παράδειγμα, υπήρξε ένα ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ και ΙΣΤΟΡΙΚΟ φαινόμενο. Δεν οφείλεται στη “διαβολική” φύση του γερμανικού λαού, ούτε στη “σατανική” του Χίτλερ…»

    Who said anything else? 🙂

    Αν αυτό είναι «επιχείρημα» κατά των Ζίζεκ και Μπαντιού… καλά κρασιά σε όποιον το πιστέψει (όχι εσύ βέβαια) γιατί θα είναι «Strawman Argument»!

    Την αριστερά ναι, τώρα (τα τελευταία χρόνια) την (επαν-)ανακάλυψα και προσπαθώ να βρω άκρη. Με τις δικές σου ιδέες για παράδειγμα νιώθω ΜΕΓΑΛΟ κοινό έδαφος ή παρελθόν και -μετά συγχωρήσεως- σε θεωρώ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ αριστερό (ακόμη κι αν το… αρνηθείς -χεχε).

  10. 1 Μαρτίου 2011 στο 12:12 μμ

    Λοιπόν, επειδή συμπίπτουμε στα σχόλια, και στο τέλος θα χάσουμε και τ’ αυγά και τα πασχάλια, προτείνω εσύ να γράφεις από «ακριβώς» μέχρι «και μισή» κι εγώ θα γράφω από «και μισή» μέχρι «ακριβώς».

    Τα μαργαριτόδεντρα είναι πράγματι κυριλάτα. Κι εγώ το έψαχνα… Μόνον οι «ψαγμένοι» αριστεροί δεν ψάχνουν. Καριερίζονται. [Δεν πρόκειται περί… προσωπικής μπηχτής, αλλά κοινωνικο-θεωρητικής, και αφορά στους μαρ-ξυστάς [ωραίο!], που ας μην πω τι ξύνουν 😉

    ΥΓ. Ο Ξυδάκης [στο συγκεκριμένο] καλά κάνει και γράφει αυτά που γράφει – σ’ άλλα σπαταλά το χρόνο του. Μόνον που γράφει λίγα και too late.

    Διότι η αδιάσπαστη συνέχεια του έθνους πάει από τους «κλεφταρματωλούς» στους «λήσταρχους» στους «κατσαπλιάδες» και τους «κομμουνιστοσυμμορίτες» στους «τρομοκράτες» και, φτάνει στις μέρες μας, στους «δεν πληρώνω».

    Δατς άουρ νέισιον μπέιμπυ, ρώτα και τους ορθόδοξους νεο-συντρόφους σου να σου πουν πόσα «παπαδοπαίδια» ήταν ή είναι μπλεγμένα με την τρομοκρατία στην Ελλάδα. Κι αυτό κάτι λέει. Κι ο μόνος που το ‘χει πει είναι ο -«δυτικόφιλος» καταπώς τον χαρακτηρίζουν σήμερα, οι παλιοί του σύντροφοι- Ράμφος. Ες αύριον…

  11. Ανεστιος
    1 Μαρτίου 2011 στο 12:53 μμ

    το λινκακι με το βιβλιο στο μειλ σου το πηρες;;;
    αν οχι πες να στο ξαναστειλω

    αβε

  12. 1 Μαρτίου 2011 στο 1:04 μμ

    http://www.principiadialectica.co.uk/blog/?p=838

    [….]
    ‘Only through a Palestinian state Israel will gain a stable security’

    Certainly not. The opposite would probably be the case – given that the Palestinians would gain a state that continues its demands, that is allowed to ally with anti-Israeli states armed to their teeth. The next armed conflict would only be matter of time with Israel’s borders particularly hard to defend, especially if the PLO or even Hamas are sitting in the heightened territories or at the coastal planes. A nightmare that would not bear any good for Israelis or Palestinians. Therefore Netanyahu’s government rightfully excludes this horrific option.

    – ™ SUPER-moron «Principia Dialectician», που βρίζει ΤΟΣΟ επιφανειακά ΚΑΙ λυσσασμένα το Ζίζεκ (κάπου) ώστε… απορεί κανείς ΓΙΑΤΙ. Μα… γιατί ο Ζίζεκ «παρα-στήριξε» τους Παλαιστίνους (όπως κι ο Μπαντιού).

  13. 1 Μαρτίου 2011 στο 3:55 μμ

    @ Ανεστιος

    Άβε. Δεν πήρα κάτι. Ευχαριστώ!

  14. 1 Μαρτίου 2011 στο 4:05 μμ

    @ OMADEON #9

    Who said anything else? 🙂

    Αν αυτό είναι “επιχείρημα” κατά των Ζίζεκ και Μπαντιού… καλά κρασιά σε όποιον το πιστέψει (όχι εσύ βέβαια) γιατί θα είναι “Strawman Argument”!

    Γιατί ποιος χρησιμοποίησε αυτό το επιχείρημα ενάντια στους Ζίζεκ και Μπαντιού;

    Ο Αρνητικός αναδημοσίευσε αυτό το ποστ [The end of Badiou and Žižek] από το Principia Dialectica, στο οποίο δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στο Ισραήλ [παρά μόνον στα σχόλια, απ’ την ανάποδη].

    Ο… πρινσίπιας τα έχει βάλει όντως με τους Μπαντιού-Ζίζεκ, για λόγους τελείως διαφορετικούς από αυτούς που εσύ νομίζεις: π.χ.

    The misery of Alain Badiou’s philosophy

    Zizek’s latest foilishtik – a suitable case for treatment

    Το συμπέρασμά σου,

    – ™ SUPER-moron “Principia Dialectician”, που βρίζει ΤΟΣΟ επιφανειακά ΚΑΙ λυσσασμένα το Ζίζεκ (κάπου) ώστε… απορεί κανείς ΓΙΑΤΙ. Μα… γιατί ο Ζίζεκ “παρα-στήριξε” τους Παλαιστίνους (όπως κι ο Μπαντιού).

    είναι τελείως επιφανειακό και δεν νομίζω ότι τεκμηριώνεται. Κι ο… πρινσίπιας μπορεί να ‘χει δίκιο μπορεί και άδικο στην κριτική του. Να μην του φορτώνουμε άλλα, όμως.

    Το δε άρθρο στο οποίο παραπέμπεις στο σχόλιο #12, δεν είναι καν του… πρινσίπια, αλλά αναδημοσίευση/μετάφραση γερμανικού άρθρου.

    ΥΓ1. Και ΟΧΙ. Δεν είμαι αριστερός. Θεωρώ, και το ‘χω γράψει δεκάδες φορές, πως η αριστερά είναι μια στιγμή του καπιταλισμού. Όταν ξεμπερδέψεις με την [επαν]ανακάλυψη της αριστεράς, θα σου συστήσω τα σχετικά 😉

    ΥΓ2. Και μην… γκαζώνεις. Άκουσον, σκέψου και, μετά, πάταξον.

  15. 1 Μαρτίου 2011 στο 8:21 μμ

    Θενκς για τους συνδέσμους. Μπήκα και είδα… ότι απορρίπτει ο Πρινσίπιας τον Ζίζεκ επειδή δεν δήλωσε αρκετά την αποστροφή του για τις ωμότητες του Ιράν, κι ότι απορρίπτει τον Μπαντιού επειδή δεν ξέκοψε αρκετά από το μαοϊκό παρελθόν του. ΠΟΛΥ επιφανειακά επιχειρήματα, όπου το πρώτο αποτελεί παρερμηνεία και υπερ-απλούστευση ταυτόχρονα, ΜΗ αποτελώντας σοβαρή θέση κατά εκείνης του Ζίζεκ, που παραπέμπει.

    Για να αντιληφθεί κανείς την πολιτική του ατζέντα, του Πρινσίπια, αρκεί να δει π.χ. πως συκοφαντεί χωρίς αιδώ τους Πράσινους της Γερμανίας σαν αντισημίτες, αλλά και τα γελοία του επιχειρήματα στα σχόλια, όπου φανερώθηκε το έντονο σιωνιστικό του bias. Χρειάζεται ΜΕΓΑΛΗ αλητεία και ΠΟΛΥ θράσος, για να λέει όσα λέει σήμερα που υπάρχει π.χ. το έγκυρο εβραϊκό αντι-σιωνιστικό blog http://mondoweiss.net

    Επομένως… φοβάμαι ότι η «επιπόλαια πρώτη διάγνωση» που έκανα ΙΣΧΥΕΙ, γιατί από τη στιγμή που είναι κανείς υποστηρικτής του σιωνισμού θέτει στο στόχαστρο κάθε αντι-σιωνιστή, και ο Ζίζεκ τέθηκε στο στόχαστρο ακριβώς γι’ αυτό το λόγο. Αυτό είναι απλή ένδειξη βέβαια, αλλά… μυρίζομαι σα λαγωνικό, την ανεντιμότητα στη σκέψη. Πάντως, έχεις δίκιο βιάζομαι και πρέπει να διαβάσω κι άλλα ΠΡΙΝ κρίνω 100%.

    Οσον αφορά την αριστερά τώρα, εξαρτάται ΠΩΣ την ορίζεις. ΑΝ την ορίσεις π.χ. σαν κομματική αριστερά… χέσε μέσα, Say no more. ΑΝ την ορίζεις πιο φιλοσοφικά, σαν αντίθεση στην αδικία, την εξουσία και την εκμετάλλευση, αλλάζει πολύ το θέμα. ΑΝ -πάλι- δηλώνεις «κατά» αυτών των δεινών αλλά δεν πιστεύεις και ότι θα σταματήσουν ποτέ, τότε (και μόνον τότε) είσαι «μη-αριστερός» – και «πραγματιστής». Αλλά η ιστορία δεν σταματάει εκεί, γιατί τίθεται θέμα μικρο-πολιτικής (κοινοτήτων ή συνεταιρισμών) όπου ΠΑΛΙ τα ίδια ισχύουν. Γενικά ΚΑΝΕΙΣ δεν γλυτώνει την πολιτική (κι η αντι-πολιτική στάση συμφέρει τον πιο ακραίο καπιταλισμό).

    Παρεμπιπτόντως, το «δεν είμαι αριστερός» το δηλώνουν και φίλοι μου. Π.χ. ο Ντέννις που συν-γράφει στο μπλογκ μας, δηλώνει τα ίδια με σένα… 🙂 Οταν όμως άλλαξα τον ορισμό του «τί ειναι αριστερός», πείσθηκε -μάλλον- πως… ΕΙΝΑΙ αριστερός!

  16. 1 Μαρτίου 2011 στο 10:31 μμ

    Ξεκινάω να απαντήσω σ’ αυτό το σχόλιο, τσουπ εμφανίζεται κι άλλο δικό σου, σ’ άλλο ποστ που αφορά κατά το ήμισυ κι αυτό το σχόλιό σου. Παραγωγικότατος, δεν μπορώ να πω, και πολύ καλά κάνεις.

    Όσον αφορά τον Πρινσίπια. Γιατί δεν τον απορρίπτεις κι εσύ με το επιχείρημα ότι δεν εξέφρασε την έντονη αποδοκιμασία του για τις ωμότητες του Ισραήλ [αν εξέφρασε κάποια] να τελειώνουμε;

    Το έθιξα και σε άλλο σχόλιο, πιο πάνω, ας το ξεκαθαρίσω: η εξίσωση: αντισιωνισμός = «αντισημιτισμός» = «Ζήτω το κράτος του Ισραήλ» είναι κάτι παραπάνω τραβηγμένος από τα μαλλιά: αιωρείται πάνω από το κεφάλι.

    [Κι αυτό το «κράτος» μυρίζει. Δεν μπορεί να καταδικάζεις τις πρακτικές του Ισραήλ ή του Ιράν (ως κρατικών οντοτήτων) και να μην καταδικάζεις ταυτόχρονα και το άλλο…]

    Πλην όμως, προσπαθώ να καταλάβω το σκεπτικό κυρίως των Γερμανών «εναλλακτικών», όσον αφορά τις θέσεις τους. Δεν ξέρω αν έχεις μιλήσει ποτέ με Γερμανό που να γεννήθηκε στον πόλεμο ή στα αμέσως επόμενα χρόνια. Το σοκ που έπαθαν όταν έμαθαν το τι συνέβη στον πόλεμο δεν περιγράφεται. Και το έμαθαν, δεν τους το είπαν οι γονείς τους. Κι ο γερμανικός Μάης έχει να κάνει και μ’ αυτό. Προβλήματα υπάρχουν ακόμη και σήμερα και είναι σοβαρά. Πώς να πει ο γονιός [των 55-60 χρονών σήμερα] στα παιδιά του πως ο καλός παππούλης και η καλή γιαγιάκα υπήρξαν στον πόλεμο… άτακτα παιδιά. Κι αυτό είναι υπαρκτό πρόβλημα στη γερμανική κοινωνία, τουλάχιστον σε στρώματα που ασχολούνται με κάτι περισσότερο από την καθημερινή επιβίωση.

    Πάντως, δεν θα κατέτασσα με τόση ευκολία τον Πρινσίπια [ή τους υπόλοιπους] στους σιωνιστές. «Παραστρατημένα αδέλφια» είναι [όπως όλοι μας άλλωστε 😉 ], ειδικά όταν προσπαθούμε να συμβιβάσουμε τα ασυμβίβαστα χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέτρα και σταθμά για παρόμοιες -αν όχι τις ίδιες- καταστάσεις.

    Για την Αριστερά θα σου απαντήσω στο άλλο σου σχόλιο.

  17. 2 Μαρτίου 2011 στο 1:47 πμ

    @Omadeon

    «Μωραίνει το… Κεφάλαιο ους βούλεται απολέσαι», που λέει και ο οικοδεσπότης. Δεν θα κουράσω εδώ πέρα, θα παραθέσω μόνο ένα μέρος της (κυριλέ και λαμέ) απάντησής μου στα αντιστοιχα που λες και στο μπλογκ μου (εδώ: http://arnetiko.blogspot.com/2011/02/zeitgeist-chavez-cest-fini.html ), όπου περιέργως ήσουν πιο διακριτικός:

    «Όσο για το μεσανατολικό δεν σε βλέπω να καταδικάζεις εξίσου και την άποψη που αρνείται την υπαρξη του ισραηλινού κράτους και θέλει να πετάξει τους ισραηλινούς στη θάλασσα. Γιατί άραγε? Ατέλειωτα ερωτηματικά. Οι ισραηλινοί πιλότοι που βομβαρδίζουν αμάχους (φυσικά υπάρχουν και αυτοί που αρνουνται να το κάνουν – αλήθεια σε ποια άλλη χώρα συνέβη αυτό?) είναι χειρότεροι από τους καμικάζι της Χαμάς που σκοτώνουν με επιθέσεις αυτοκτονίας δικαίους και αδίκους στα μπαρ και τις καφετέριες? Ποια σχέση έχει ο φονταμενταλιστικός ισλαμισμός με μια κοινωνικά απελευθερωτική προοπτική(με την «αριστερή» σημασία του όρου)? Το τουρκικό κράτος έχει κάνει τα πάνδεινα στους Κούρδους. Γιατί δεν βγαίνει κανα μπανεράκι στα μπλογκς παγκοσμίως «Boyccot Turkey»? Ένα καράβι γ ια το Κουρδιστάν?(δεν έχει λιμάνι?). Η Ρωσία τα ίδια στους Αβγανούς πριν τα States. H Κίνα στο λαό της. Το ερωτηματολόγιο αυτο θα μπορούσε να τραβήξει πολύ. Το κρίσιμο ερώτημα είναι: γιατί το Ισραήλ? Και το κρισιμότερο? γιατί αυτή η εστίαση προωθείται από τα κυριαρχα ΜΜΕ? Ε? Όπως είπα και σε ένα άλλο σχόλιο σ’ αυτό το μπλογκ, ο αντισημιτισμός βολεύει φίλε μου.Βλέπεις δεν είναι μια απλή ρατσιστική θεωρία, είναι…»εργαλείο σκέψης». Μιλάμε για κοινωνιολογία, κοινωνική μηχανική και βάλε. Δεν υπάρχει αξία, κεφάλαιο, εμπόρευμα. Τίποτα απ’ όλα αυτά που έλεγε ο Μαρξ. Οι Εβραίοι είναι πίσω απο την…Ιστορία. Βολική κατάσταση για το σύστημα: δεν θα οδηγήσει ποτέ στο ξεπέρασμά του παρά μόνο σ’ ένα νεοφασιστικό πισωγύρισμα. Μερικές φορές καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς. «

  18. 3 Μαρτίου 2011 στο 9:53 πμ

    Ο λαλίστατος Omadeon ούτε στο μπλογκ σου απάντησε ούτε εδώ. Προφανώς του διέφυγε το σχόλιό σου. Γιώωωωργοοο!!!

  19. 3 Μαρτίου 2011 στο 11:58 πμ

    Ράκος Κουρελάριος :

    Ο λαλίστατος Omadeon ούτε στο μπλογκ σου απάντησε ούτε εδώ. Προφανώς του διέφυγε το σχόλιό σου. Γιώωωωργοοο!!!

    Ίσως συμβουλεύεται τον μέντορά του, τον Καραμπελιά…

  20. 3 Μαρτίου 2011 στο 12:55 μμ

    Ίσως συμβουλεύεται τον μέντορά του, τον Καραμπελιά…

    Κακιάρα μεν, του την χρωστούσες δε!

  21. 3 Μαρτίου 2011 στο 4:18 μμ

    Κοίτα φίλε Κουρελάριε,
    Είναι αλήθεια ότι… από τις ΑΚΑΤΑΣΧΕΤΕΣ μπούρδες των Καραμπελιάδων και Σία, όπως και πολλών άλλων, υποφέρουμε ΠΑΡΑ πολύ, σε σημείο που… κολυμπάμε στα σκατά, και με δυσκολία κρατάμε το κεφάλι έξω από αυτά καθώς κολυμπάμε (πάααλι καλά)…

    Αλλά ΔΕΝ είμαστε καθόλου καλά, όταν το κάθε… κωλόπαιδο, ο γιός του κάθε διαβόλου, ή son of a bitch, έρχεται στα σκατά, όπου κολυμπάμε, να κάνει… ΣΚΙ !!!

    -Ρε φίλε… πιτσιλάς ΚΑΙ εμάς, καθώς κάνεις σκι. ΜΗ μας πιτσιλάς με τα σκατά, ότι -δήθεν- είμαστε ΚΑΙ Καραμπελιάδες! 😈
    -Δάγκωσε τη γλώσσα σου, που θα πεις σ’ ΕΜΕΝΑ ότι έχω «μέντορα τον Καραμπελιά». Το ΕΨΑΞΕΣ αυτό… ΚΑΛΑ? 😉 …Ααααμααα, πια! :mrgreen:

    Για τα υπόλοιπα, στο… σκατο-σκιέρ σκατ-αρνητιστή, απάντησα εδώ:
    http://omadeon.wordpress.com/2009/10/30/jstreet-and-the-blooodless-jewish-revolution/#comment-47536

    (και… ΑΝ επιμείνει, ή αποθρασυνθεί, ΣΙΓΟΥΡΑ θα μπει σχετικό ποστ ΚΑΙ στο blog «les-malakies» – που έχει… δεκαπλάσια περίπου αναγνωσιμότητα από εμάς).

  22. 4 Μαρτίου 2011 στο 11:05 πμ

    @ OMADEON

    Φυσικά, δεν περίμενες να εγκρίνω το ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ από κάθε άποψη σχόλιο που έγραψες χτες το απογευματάκι [Υποβλήθηκε 03/03/2011, 4:18 μμ]. Και οποιοδήποτε άλλο, παρόμοιου περιεχομένου, θα πάει στα αζήτητα – όπως θα έπρεπε να είχε πάει κι ένα άλλο [πιο πάνω] που κακώς ενέκρινα. Ευτυχώς, και προς τιμήν του, ο θιγόμενος δεν απάντησε στο ίδιο στυλ.

    @ Όλους

    Η «συζήτηση» μεταξύ OMADEON – Αρνητικού μεταφέρθηκε στα μπλογκ τους. Όποιος ενδιαφέρεται, ιδού οι σύνδεσμοι, και τα συμπεράσματα δικά σας:

    http://omadeon.wordpress.com/2009/10/30/jstreet-and-the-blooodless-jewish-revolution/#comment-47536 [απ’ αυτό το σχόλιο και κάτω]

    http://omadeon.wordpress.com/2009/10/30/jstreet-and-the-blooodless-jewish-revolution/#comment-47536 [όλο το «νήμα»]

    @ OMADEON

    Γράφεις σ’ ένα σχόλιό σου [στο παραπάνω λινκ]:

    Ο “Αρνητικός” έριξε τον… αρνητισμο του ΚΑΙ στο blog του Κουρελάριου!

    Τι μου λες;;;!!! Αριστεροί άνθρωποι, όπως εσύ, που κόπτονται για τη σύνθεση των ιδεών και την ανεύρεση κοινών σημείων συμφωνίας για να πάμε παρακάτω, πετάνε… ακουαφόρτε για να… απολυμάνουν τις ιδέες με τις οποίες δεν συμφωνούν;

    Τον Αρνητικό ούτε τον γνωρίζω, ούτε καν μηνύματα δεν έχουμε ανταλλάξει, πέρα από τα -δημόσια- σχόλια στο ένα ή στο άλλο μπλογκ, ούτε είναι κανένα παιδάκι για να τον παρασύρω, ούτε προφανώς να με παρασύρει αυτός.

    Απλά, απλούστατα, έτυχε να έχουμε ένα κοινό σημείο: είμαστε από τους ελάχιστους μπλόγκερ στην Ελλάδα που ψάχνουμε τα ίδια πράγματα. Και δεν τα ψάχνουμε διαδικτυακώς και μόνον, για να να ‘χουμε να λέμε. Θέλει στρώσιμο και (συγκεκριμένη) δουλειά η μελέτη κάποιων πραγμάτων. Αλλά αυτές είναι άγνωστες πρακτικές για την πλειονότητα…

    Κι όλα αυτά μάς δίνουν τη δυνατότητα να διακρίνουμε τι είναι σημαντικό και τι λιγότερο σημαντικό. Τι είναι μείζον και τι έλασσον. Σε τελική ανάλυση, δηλαδή, σε τι συμφωνούμε και σε τι διαφωνούμε. Γιατί δεν είναι όλα «λεπτομέρειες», μια «στιγμή» μέσα στην ακατάσχετη μπουρδολογία της «τρέχουσας επικαιρότητας».

  23. 4 Μαρτίου 2011 στο 2:26 μμ

    Κουρελάριε,

    ΠΟΙΟΣ έριξε βιτριόλι σε ΠΟΙΟΝ?
    ΠΟΙΟΣ “απολυμαίνει τις ιδέες” ΠΟΙΑΝΟΥ?

    ΠΟΙΟΣ είπε ΠΟΙΟΝ οπαδό του Καραμπελιά ή ακόμη και… αντισημίτη (με έμμεσο τρόπο) ή (σε άλλη φάση) εμμονικό Λενινιστή? ΠΟΙΟΣ βγάζει συμπεράσματα ΧΩΡΙΣ να ψάξει και μανιωδώς θάβει κόσμο και συκοφαντεί?

    Κοίτα να δεις, ΟΛΟ το βιτριόλι τόριξε ο ΔΙΚΟΣ σου διαδικτυακός φίλος,. ΟΧΙ εγώ.

    Αλλά δυστυχώς γι’ αυτόν άνθρωποι όπως εγώ ΔΕΝ είμαστε… χθεσινοί.
    Και στο βιτριόλι, στη μπούρδα και στη συκοφαντία απαντάμε ΟΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ, με ΣΤΟΙΧΕΙΑ και με λινκς, όχι με αφορισμούς και αστήρικτες φήμες.

    Αλλά εν προκειμένω -λυπάμαι αλλά- μεροληπτείς. ΟΛΟΣ ο αρνητισμός είναι του αρνητικού ο οποίος είναι… όνομα και πράμα.

    ” για να… απολυμάνουν τις ιδέες με τις οποίες δεν συμφωνούν;”

    1. Με ΠΟΙΕΣ “ιδέες” του «Αρντητικού» “δεν συμφωνώ”? Με το… βιτριόλι που ρίχνει ΕΚΕΙΝΟΣ παντού, εξομοιώνοντας π.χ. τον Τσάβες με αιμοσταγείς δικτάτορες, ή την κριτική του Ισραήλ με τον αντισημιτισμό? Με την “ιδέα” του ότι είμαι οπαδός του Καραμπελιά _και_ αντισημίτης? Με ΠΟΙΑ “ιδέα” του, ΑΚΡΙΒΩΣ?

    2. ΠΟΙΟΣ “απολυμαίνει” ΠΟΙΟΝ και ΠΩΣ? Εκείνος που έφερε στοιχεία και λινκς για να αντιπαρατεθεί ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΑ σε αστήρικτες συκοφαντίες, ή εκείνος που ΕΠΙΜΕΝΕΙ να συκοφαντεί?

    Κουρελάριε, ΛΑΘΟΣ. Λυπάμαι πολύ, στο απέδειξα και ΔΕΝ είσαι βλάκας.

    ΑΝ συνεχίσεις να μεροληπτείς καταστρέφεις την πολύ μεγάλη εκτίμηση που έχω δείξει, επανειλλημένα, για σένα ΚΑΙ τις ιδέες σου αλλά ΕΠΙΣΗΣ ενδεχομένως απογοητεύεις αναγνώστες ΚΑΙ των δυό μας. Εξάλλου…, είναι μεγάλο φάουλ η διαστρέβλωση της αλήθειας, γιατί “από ψευδή πρόταση ΟΛΑ έπονται”.

    Υ.Γ. Εγραψα κι άλλα, κάτω από τα λινκ που έδωσες, που ΔΕΝ μεταφέρω εδώ.
    ΔΕΝ έχω στόχο τη σύγκρουση μαζί σου.

  24. 4 Μαρτίου 2011 στο 2:27 μμ

    @ Κουρελάριος
    Περί «συζήτησης» με Omadeon

    Να προσθέσω και αυτο το link στο μπλογκ μου
    http://arnetiko.blogspot.com/2011/02/zeitgeist-chavez-cest-fini.html?showComment=1299207941243#comment-c1839548563398067790

    Όσο για το μπλογκ του @Omadeon εγώ δεν συμμετέχω στην εκεί «συζήτηση»…

  25. 5 Μαρτίου 2011 στο 12:33 πμ

    @Omadeon

    Πλάκα μας κάνεις? Παρεξηγήσαι με τους χαρακτηρισμούς μου όταν εσύ (πρώτος) στο μπλογκ σου με αποκαλείς «Σιωνιστή», «Ημιτασιόν Σιτουασιονίστ» και άλλα τέτοια έξυπνα?
    Βεβαια εσύ τα αποδεικνύεις (λες, με links). Ξέρεις πολλους σιωνιστές που παραθέτουν στο μπλογκ τους τέτοια βίντεο? http://arnetiko.blogspot.com/search/label/young%20jewish%20proud. Που διατηρούν link (στην αρχική σελιδα του μπλογκ τους, κάτω αριστερά) στο Mondoweiss και στο Jewish Voice for Peace?, ε, εξυπνάκια με την επιλεκτική όραση (ή με την ασθενή παρατηρητικότητα)? Τι θα μου πεις τώρα, ότι έχω σε πιο περιοπτη θέση στο μπλογκ το λινκ «ενάντια στον αντισημιτισμό»? Δηλαδή εξομοιώνεις την αντίθεση στον αντισημιτισμό με το Σιωνισμό (δάσκαλε που δίδασκες…)? Φυσικά η διάταξη των στοιχείων του μπλογκ μου δεν είναι τυχαια. Όπως σου έχω πει εκεί(για να παρω την απάντηση σου υπό την μορφή αερίων):

    «Περι αντι-σιωνισμού:
    Απ’ ότι βλέπω δεν τον αντιλαμβάνεσαι ως «καταστροφή του κράτους του Ισραήλ» (οκ, είμαι υπέρ της καταστροφής όλων των κρατών καθολικά όχι επιλεκτικά) αλλά ως «αντίθεση στον εθνικισμό του Ισραήλ» και θεωρείς ότι αυτή η μορφή αντι-σιωνισμού «προφανώς» δεν συνιστά αντισημιτισμό (αντιεβραϊσμός είναι ο πιο ορθός όρος, έχει δίκιο ο Κουρελάριος που το έθιξε στο μπλογκ του, στην δια-μπλογκική αυτή αψιμαχία). Χμ, ναι δεν συνιστά όταν λαμβάνει χώρα εντός των συνόρων του Ισραήλ ή εκτός αλλά από Εβραίους (όπου και οπότε αποτελεί και επαναστατική πράξη) αλλά εκτος των συνόρων του Ισραήλ οι επαναστάτες γενικά καλό είναι να αντιτίθενται πρωτίστως στον εθνικισμό της δικής τους χώρας, διότι αλλιώς μπλέκει το πράγμα: βλέπεις αυτη τη συνήθεια να αντιτίθενται στους ξένους εθνικισμούς και ειδικά στον εθνικισμό του Ισραήλ την έχουν πρώτοι και καλύτεροι οι…ντόπιοι εθνικισμοί. »

    Βεβαίως, η ουσία της αντιπαράθεσης μας έχει πιο βαθειές ρίζες:

    «Walter Benjamin quotes reports that during the Paris Commune*, in all corners of the city of Paris there were people shooting at the clocks on the towers of the churches, palaces and so on, thereby consciously or half-consciously expressing the need that somehow time has to be arrested; that at least the prevailing, the established time continuum has to be arrested, and that a new time has to begin – a very strong emphasis on the qualitative difference and on the totality of the rupture between the new society and the old. »

    *Ορισμένοι (όπως ο Μπαντιού) νομίζουν ότι μπορούν να τσουβαλιάζουν τα πάντα στο ίδιο τσουβάλι απουσία κριτικής. Η Παρισινή Κομμούνα του 1871 και ο Μάης του ’68 μαζί με …την «πολιτιστική επανάσταση» του τυράννου Μάο (γιατί όχι και με την επανασταση του καταστασιακού Τσάβεζ στην Βενεζουέλα)(http://franknatter.wordpress.com/2010/07/27/badious-communist-hypothesis/)

  26. 5 Μαρτίου 2011 στο 1:27 μμ

    @Αρνητικέ,
    ΔΕΝ νομίζεις ότι… αρκετά ταλαιπωρήσαμε αυτό το blog? …του οποίου την μεγάλη παραγωγή original posts, τη θεωρώ ΠΕΡΑΝ ΠΑΣΗΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑΣ _πολύτιμη_?

    (Και… ΔΕΝ λέω καλά λόγια χωρίς λόγο, ΟΥΤΕ σκοτίζομαι αν ο Κουρελάριος με συμπαθεί ή όχι, ή αν συμπαθεί εσένα πιο πολύ, κλπ. κλπ.)

    ΟΚ,
    Οσον αφορά το «καρα-σιωνιστής» πράγματι το είπα πρώτος, ΟΧΙ όμως χωρίς στοιχεία… και -ντάξει- το «καρά-» ήταν υπερβολή. Ομως…
    Αντιστρέφεις Αιτία και Αποτέλεσμα, όσον αφορά το «ιμιτασιόν σιτουασιονίστ». Αυτό το είπα ΠΟΛΥ μετά τη ΔΙΚΗ ΣΟΥ λάσπη, η οποία αποδείχτηκε ψευδέστατη, σημείο-προς-σημείο (αλλά ποιείς την νήσσαν):
    στο ίδιο σχόλιο όπου που σε είπα «ιμιτασιόν σιτουασιονίστ» )αλλά αντί να ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ τα ΣΤΟΙΧΕΙΑ εκεί, ζητάς ρέστα).

    Κοίτα,
    Επειδή ο Κουρελάριος ΕΧΕΙ ανάγκη ησυχίας για να αφοσιωθεί απερίσπαστος στο σημαντικό έργο του, ας ΜΗ συνεχίσουμε εδώ!!

    Η ΠΛΗΡΗΣ απάντησή μου σε σένα, είναι στο εξής νέο σχόλιο:
    http://omadeon.wordpress.com/2009/10/30/jstreet-and-the-blooodless-jewish-revolution/#comment-47578

    Ε, βάλε αν θες κι εσύ ένα λινκ τώρα, στο μπλογκ σου, ΑΝ εξακολουθείς να είσαι ΤΟΣΟ δειλός ώστε… απαξιείς να απαντήσεις στο δικό μου, ΕΚΕΙ όπου σου έκανα κριτική.

    ______
    Υ.Γ. Οσον αφορά το video-post που έδωσες, ΗΔΗ το ήξερα και γι’ αυτό έβαλα κάτω από σχόλιό μου με το ΙΔΙΟ video, την… υπεράσπισή μου από τις ΔΙΚΕΣ σου λάσπες. Γιατί νόμιζα -ατυχώς- ότι θα συνετιζόσουν έτσι, ότι θα ΤΕΛΕΙΩΝΕ το «θέμα» σου!!!
    MHN υποτιμάς τους άλλους, λοιπόν.

    (Και… σόρυ Κουρελάριε, είπαμε νάσαι ράκος… μεταφορικά και χιουμοριστικά, ΟΧΙ να σε κάνουμε ΚΑΙ κυριολεκτικά!!! 🙂 χαχαχα)

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s