Αρχική > Αφηρημένη Εργασία, Στα χρόνια του ΔΝΤ, Χιούμορ > Πρωτοσέλιδες ειδήσεις για το ζήτημα της εργασίας [αφηρημένης και μη]

Πρωτοσέλιδες ειδήσεις για το ζήτημα της εργασίας [αφηρημένης και μη]

Από το πρωτοσέλιδο των Νέων:

Τόσο τεμπέλης, μάλιστα, που ποτέ δεν βρήκε χρόνο για να ολοκληρώσει την «Ωδή στην Εργασία» και «Τα Σονέτα του Προλετάριου»…

Ο Ντίνος Χριστιανόπουλος «δεν μασάει τα λόγια του» όσον αφορά την εργασιακή -και όχι μόνον- ηθική διαφόρων ιερών τεράτων της νεοελληνικής ποίησης. Μπαίνω στον πειρασμό και αναδημοσιεύω ένα μικρό απόσπασμα από το άρθρο της Χάρης Ποντίδα [Περί ποίησης και τεµπελιάς] (οι υπογραμμίσεις δικές μου):

Η ερώτηση (που του έθεσε ο Γρηγόρης Ψαριανός) αφορούσε την επικριτική άποψη που είχε καταθέσει σε συνέντευξή του, πριν από µια δεκαετία περίπου, για τον Σεφέρη. Είχε αναθεωρήσει άραγε;

«Καθόλου», απάντησε. «Η αντίρρησή µου πηγάζει από κάποιες µικρές λεπτοµέρειες. Ο Σεφέρης αποδέχτηκε να αλλάξει τον τίτλο του ποιήµατος “Κύπρον ου µ’ εθέσπισεν” και να το κάνει “Ηµερολόγιο Καταστρώµατος Γ’” κι έτσι πήρε το Νοµπέλ. Ε, να χέσω τέτοιο Νοµπέλ».

Και για τον Ελύτη είχε εκφράσει πολλές φορές τις αντιρρήσεις του. Συγκεκριµένες αντιρρήσεις που αφορούσαν τον τρόπο ζωής του. «Τον επέκρινα– και του το είχα πει στα ίσια και µετά δεν µου µίλαγε. Ήταν τεµπέλης. Ήταν από πλούσια οικογένεια και ζούσε µια ζωή µε το χαρτζιλίκι της µαµάς του και των αδελφών του για να είναι απερίσπαστος και να γράφει ποίηση. Μα είναι δυνατόν, επειδή είσαι ποιητής, να τεµπελιάζεις και να τρέχεις µε τις πιτσιρίκες;».

Nαι, αλλά και ο Σαχτούρης δεν δούλεψε ποτέ (παρατήρηση από το κοινό). «Μα είναι ολόκληρη συνοµοταξία τεµπελχανάδων. Παράδειγµα είναι ο Ελύτης».

Τσ! Τσ! Τσ! Τεμπέλης ο Ελύτης κι έτρεχε με πιτσιρίκες; Ανέβηκε κάθετα στο χρηματιστήριο -νεοελληνικών- αξιών μου. Τις «πιτσιρίκες» δεν τις σχολιάζω. Δεν μου το επιτρέπει η -ιστολογική- ηθική μου.

Συνομοταξία τεμπελχανάδων!!! Άραγε τα ποιήματα που έχουν γραφτεί [παραχθεί] ήδη μετράνε στο ΑΕΠ της χώρας;

* * * * *

Είμαι πεπεισμένος, πλέον, ότι πρόκειται περί οργανωμένου σχεδίου απαξίωσης της μισθωτής εργασίας! Κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και μείωση μισθών ζητά εμμέσως η Άγκελα («Οι-Γερμανοί-Ξανάρχονται») Μέρκελ. Από τη σημερινή Ελευθεροτυπία:

Σκέφτηκα, προς στιγμήν, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την «απαξίωση του κόσμου της εργασίας» [που έχει πει κι Φώτης Κουβέλης της Δ.Α.], να στρωθώ στη δουλειά και να μην σταματήσω μέχρι να μου φύγουν μαζί όλα τα χούγια κι οι ψυχές μου…

Αλλά μετά σκέφτηκα πως ο Greek Rider [Η επανάσταση της Αιγύπτου είναι πιο κοντά από όσο νομίζετε, είναι δίπλα σας και περιμένει μια ευκαιρία (υπάρχει και αναφορά σε άλλον νεοέλληνα ποιητή, μη τεμπέλη αυτή τη φορά)] θα με χαρακτήριζε ως «μεγάλο ΜΑΛΑΚΑ», επειδή δεν θα είχα πάρει και κάποιους άλλους μαζί μου.

Οπότε,

Απευθύνω έκκληση σε όλους τους τεμπελχανάδες [ποιητές και πλούσιους, κατά προτίμηση] που θέλουν να υψώσουν φωνή διαμαρτυρίας για την απαξίωση του κόσμου της εργασίας από τον σύγχρονο καπιταλισμό, να έρθουν «να τους πάρω μαζί μου».

Διευκρίνηση: με τον λογαριασμό για τα καπνά, τα ποτά, τις πιτσιρίκες και… και… και… θα επιβαρυνθούν οι ίδιοι. Αν ήμουν πλούσιος τεμπελχανάς γιατί να θελήσω να αυτοκτονήσω δουλεύοντας;

* * * * *

Σύμφωνα με τη λογική κάποιων νεόκοπων θαμώνων του ιστολογίου το «αφού δεν πεινάω εγώ κανείς δεν πεινάει!» έχει την ισχύ συμπαντικού νόμου.

Πλην, όμως, εγώ δεν είμαι τέτοιος τύπος, αφού νοιάζομαι και για τον παραδιπλανό μου, «όπως» και η «ξανθιά καλλονή», της παρακάτω είδησης, που νοιαζόταν, όμως, μόνον για τον διπλανό της [από -ποια άλλη;- την Espresso]:

 

* * * * *

Τα πρωτοσέλιδα από το news24|7.

  1. 2 Φεβρουαρίου 2011 στο 12:59 μμ

    Δεν ξερω ποσο συμμετεχει στο ΑΕΠ η ποιηση (υπαρχει και η μοχλευση) αλλα στα μεσημεριανα της τιβι θα παραγει προιον -επιτελους-τωρα με τον κ.Χριστιανοπουλο που τον χρησιμοποιουν δυστυχως.Ευτυχως δεν ζει ο Ιωαννου το αντιπαλο δεος.Η πλακα μονο μας εμεινε.

  2. Ανέστιος
    2 Φεβρουαρίου 2011 στο 1:34 μμ

    αντε σου εφερα δηλωσεις νεες μιας και σου αρεσουν τα διαφορα , για να δεις οτι ο Ντινος και λογω ηλικιας μπορει να λεει και καμμια κακιουλα , αν και λεει μονο κακιουλες. Αμ ο αλλος εδω τι λεει;;
    για δες το
    http://www.radio9.gr/News.aspx?a_id=5676
    χαιρετω

  3. 2 Φεβρουαρίου 2011 στο 1:49 μμ

    @ ζάχαρη

    Δεν ξέρω αν τον χρησιμοποιούν. Ούτε η πλάκα δεν μας έμεινε. Nomina nuda…

    @ Ανέστιος

    Ο τραχανάς όλο και απλώνεται και εξαπλώνεται [που θα ‘λεγε κι ο Χαρίλαος].

  4. 15 Φεβρουαρίου 2011 στο 4:08 πμ

    Ποτέ δεν μου άρεσε ο Χριστιανόπουλος, τον θεωρούσα παλιο-χαρακτήρα και βαριόμουν με όσα ποιήματά του πέσανε στα χέρια μου κάποτε. Τωρα βλέπω ότι είναι και μοχθηρός κουτσομπόλης.

    Αν ο Ελύτης δούλευε, απλούστατα μπορεί να παρήγαγε λιγότερο ή και καθόλου έργο. Πρώτη φορά βλέπω ποιητή να υπερασπίζεται τη δουλειά. Εκτός αν υπονοεί ότι ο Ελύτης δεν έγραψε αρκετά. Ε, ντάξει, αν δεν κυνηγούσε πιτσιρίκες μπορεί να έγραφε πιο πολλά.

    Η λογική σύνδεση με το ποστ του Greek Rider είναι ενδιαφέρουσα…
    Ε, προφανώς όσοι δεν δουλεύουν για τον εαυτό τους αλλά για άλλους ΕΙΝΑΙ περίπου σαν αυτόχειρες. Με τη διαφορά ότι… άλλοι τους «αυτοκτονούν» κάθε μέρα !

  5. 18 Φεβρουαρίου 2011 στο 3:39 μμ

    Ουκ εν τω πολλώ το ευ. Κι αν ο Ελύτης είχε [ή ήθελε] να γράψει περισσότερα θα τα είχε γράψει είτε κυνηγούσε πιτσιρίκες είτε κυνηγούσε ανεμόμυλους. Τα υπόλοιπα κακιούλες και κάτι παραπάνω.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

