Αρχική > Αυτοέκφραση > Τρία [συν ένα] «καψουροτράγουδα»

Τρία [συν ένα] «καψουροτράγουδα»

Τα είπαμε! Δεν τα είπαμε;

Διανοούμενοι/επαναστάτες/ρεμάλια/περιθωριακοί/αυτοεξόριστοι…

«Παιδιά του λαού» τους. Μιλάνε πάντα για το «mi gente»…

Κάνουν κύκλους μες στο σκοτάδι…

Κι ακούν «καψουροτράγουδα». Τραγούδια του «gente» τους…

Η «εκπομπή» είναι του 2008. Υπάρχει ένα άσχετο -επίκαιρο τότε- σχόλιο στην αρχή για την Τήλο. Αγνοήστε το.

Απ’ το πρώτο τραγούδι συγκρατείστε το:

Άλλος για Χίο τράβηξε πήγε
κι άλλος για Μυτιλήνη
κι άλλος στης Σύρας τα στενά
αίμα και δάκρυα φτύνει

Ο καλλιτέχνης, στο δεύτερο τραγούδι, λέει τον πόνο του σε πρώτο πλέον πρόσωπο:

Ξένος εγώ
λίγη ταυτότητα
δίχως καυτή προσωπικότητα
είχα την τρέλα

Στο τρίτο τραγούδι, ο καλλιτέχνης καταλαβαίνει ότι τα λόγια είναι πλέον μάταια και επί ματαίω:

Μα τι να πω
στο περιθώριο που ζω φυλακισμένος

Κύκλοι, μέσα σε άλλους κύκλους, τεμνόμενοι, αλληλοτεμνόμενοι… Αενάως… Στην ίδια απελπιστική μονοτονία… Ιn girum…

Κάποια στιγμή ο καλλιτέχνης καταλαβαίνει ότι ο μόνος κύκλος που έχει σημασία [όχι μόνον για τον ίδιο, αλλά και για τον «gente» του] είναι ο δικός του κύκλος. Αυτός μέσα στον οποίο ζει φυλακισμένος…

Ωστόσο, ο καλλιτέχνης έχει να πει ακόμη ένα τελευταίο τραγούδι. Ένα ρεφραίν, συγκεκριμένα. Από αυτό το τραγούδι:

Φτάνει, φτάνει, φτάνει
η ζωή μου κύκλους κάνει
σαν το μικρό πουλί
μα δεν σε φτάνει…

Και το τραγουδάει συνέχεια εκείνη τη μέρα. Ξανά. Και ξανά. Και ξανά. Αδιάκοπα.

Στο τέλος, «το μικρό πουλί» θα «βγει από μέσα του» και θα «τη» «φτάσει».

Ο κύκλος θα «σπάσει».

Το «έρημο πουλί» θα πετάξει ελεύθερο.

_ _ _ _ _ _ _ _

Ο Juan Goytisolo, επηρεασμένος από τον ποίημα του Αγίου Ιωάννη του Σταυρού για το «έρημο πουλί», θα γράψει γι’ αυτό το Las virtudes del pájaro solitario.

Το πουλί, ωστόσο, δεν είναι έρημο, δεν είναι μόνο του, δεν είναι απομονωμένο. Είναι κάτι άλλο.

_ _ _ _ _ _ _ _

Το

Φτάνει, φτάνει, φτάνει
η ζωή μου κύκλους κάνει

ήταν το τελευταίο ρεφραίν του παλιού του τρόπου.

Το πρώτο τραγούδι του καινούργιου του τρόπου το έχετε ήδη ακούσει.

In girum?

_ _ _ _ _ _

Μην τρέφετε αυταπάτες. Γράφω μόνο για μένα. Το μόνο που εσείς μπορείτε να κάνετε είναι να ακολουθήσετε αυτό που λέει ο τελευταίος, στίχος, του τελευταίου τραγουδιού, με τον οποίο τελειώνει η εκπομπή.

Κατηγορίες:Αυτοέκφραση
  1. 12 Μαΐου 2011 στο 12:11 πμ

    να το γυρισω λίγο σε πιο punk (σχετικό) ρεπερτοριο…

    ΚΥΚΛΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ
    κι αρρωσταίνω στη ψυχή μου
    γύρω να με τρώει νιώθω
    χάνω τη ζωή μου.

    Χαραγμένη στο μυαλό μου
    μια φανταχτερή πληγή μου
    ψάχνω τρύπα για να φύγω
    από το κορμί μου.

    Είναι μέρες που σου βγαίνουν
    είναι μέρες που δε βγήκαν
    κι όλα αυτά που σε τρελαίνουν
    δίπλα σου βρεθήκαν
    Θλιβερό σε καταφέραν
    λίγο λίγο σ’ αρρωστήσαν
    κι απομονωθήκαν όλοι
    όσοι σ’ αγαπήσαν.

    Ξεφεύγω κι όλο λέω πως κοιτάζω μπροστά
    και μένω στεγνός και είμαι αριθμός
    οι μέρες μου περνάνε σα θλιμμένη σκιά
    φαντάζω σωστός, δεν είμαι σωστός.

    Κρατήθηκα από πάντα καρφωμένος καλά
    και τώρα αργώ, τώρα ακροβατώ
    το νιώθω και το ξέρω πως πατάω χαλαρά
    στων άλλων το φως, σε ξένων το φως.

    Ξεφεύγω κι όλο λέω πως κοιτάζω μπροστά
    και μένω στεγνός και είμαι αριθμός
    οι μέρες μου περνάνε σα θλιμμένη σκιά
    φαντάζω σωστός, δεν είμαι σωστός

    Συνήθεια νομίζω πως κρατάω κακιά
    να παίρνω διαρκώς καινούρια στολίδια
    να κόβομαι στα δύο, να ζητάω ματιά
    στα σκουπίδια.

    Κύκλους κάνει το μυαλό μου
    κι αρρωσταίνω στην ψυχή μου
    γύρω να με τρώει νιώθω
    χάνω τη ζωή μου
    Χαραγμένη στο μυαλό μου
    μια φανταχτερή πληγή μου
    ψάχνω τρύπα για να φύγω
    από το κορμί μου
    Τώρα μοιάζω κουρασμένος
    τώρα κάτι μ’ εκδικείται
    τώρα το μυαλό μου ξένους
    μοιάζει να μιμείται
    Καταστρέφω το μυαλό μου
    κι αρρωσταίνω στην ψυχή μου
    ψάχνω τρύπα για να φύγω
    από το κορμί μου

  2. 12 Μαΐου 2011 στο 10:52 πμ

    Καλημέρα, αγαπητέ! Καλημέρα!

    Εκπληκτικό τραγούδι! Και ως αδιόρθωτος ανόητος που είμαι [σχεδόν -σχεδόν!- ανίατη περίπτωση] ούτε αυτό το είχα ακούσει ποτέ μου. Τελευταία φορά που είχα ασχοληθεί «στα σοβαρά» με αυτή την «ελληνική μη-σκηνή» ήταν πριν από καμιά δεκαριά χρόνια. Ήμουν ήδη «γέρος», κι η μουσική δεν ήταν ο δρόμος μου. Ούτε καν τότε, που ήμουν «νέος», και πήγαινα στις συναυλίες της Σπυριδούλας και του Παύλου.

    Αλλά είπαμε: καθένας και το μονοπατάκι του… Απλά τώρα έχοντας πολύ περισσότερο χρόνο, θα ρίχνω και, λιγότερο ή περισσότερο, κλεφτές ματιές στα μονοπάτια των άλλων. Και ευτυχώς δεν θα έχω ποτέ το χρόνο να ρίξω έστω και μια κλεφτή ματιά σε όλα. Ευτυχώς… Γιατί αυτή ακριβώς είναι η γοητεία της ανθρώπινης ζωής. Να ρίχνει κλεφτές ματιές στο άπειρο… Και να ονειρεύεται την επόμενη «απώλεια»…

    Ευχαριστώ! Ευχαριστούμε!

  3. 19 Δεκεμβρίου 2012 στο 10:13 πμ

    😆

    Γελάω με τα γέλια που έριχνα πέρισυ [σε βάρος μου]…

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

    Τες παν. Γι’ αυτό το λινκ ξαναμπήκα εδώ [αποφεύγω να με διαβάζω… 😉 ]:

    ‘The Marx Family Saga’, Juan Goytisolo

  4. 19 Δεκεμβρίου 2012 στο 10:19 πμ

    Ολίγα τινά για τον Γκοϋτισόλο, από περσινό σχολιάκι: https://kourelarios.wordpress.com/2011/05/11/resurrecion/#comment-1100

    Κρίμα, που δεν είχα γράψει τότε ένα ποστάκι για δαύτον. Κάπου είχα κρατήσει αρκετές σελίδες σημειώσεων για δαύτον… Ας είναι…

  5. zerarcool
    23 Δεκεμβρίου 2012 στο 5:23 μμ

    κάτι που ίσως δεν το έχεις δει σχετκά με το in girum

    καλά να περνάτε!

  6. zerarcool
    23 Δεκεμβρίου 2012 στο 5:37 μμ

    Ουπς! για να γίνω σαφής. Στους στίχους τέλος τέλος γράφει-

    Και η ψυχή μου ανήμπορη δε θα μπορέσει πια
    να βγει απ’ τον αμφίβολο τον κύκλο της Σκιάς
    που φαίνεται στο πάτωμα…

  7. 23 Δεκεμβρίου 2012 στο 6:37 μμ

    Δεν το ήξερα. Ευχαριστώ. Μ’ αρέσει ο Αλκίνοος.

    «Ποτέ από δω και πια!»

    Καλό σου βράδυ και καλές γιορτές!

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

