Αρχική > Επιτρέπεται το πτύειν, Στα χρόνια του ΔΝΤ, μαρξισμός > Λενινισμός: Ανώτατο στάδιο της θεωρητικής [;] ψυχαγωγίας των καιρών μας

Λενινισμός: Ανώτατο στάδιο της θεωρητικής [;] ψυχαγωγίας των καιρών μας

Όπου βρεθώ κι όπου σταθώ* συναντώ εσχάτως «πρωτοπόρους» που κουνούν… διδακτικά το δάχτυλο προς τις «μάζες».

«Πρωτοπόρους» που προέρχονται από όλους σχεδόν τους πολιτικούς χώρους: ακροδεξιοί, δεξιοί, κεντρώοι, αριστεροί [πατριώτες και μη] έως και αναρχικοί.

Όλοι τους ονειρώνονται την εξουσία.

Για να την κρατήσουν ή για να την συντρίψουν.

Για το καλό του λαού. Του τόπου. Της πατρίδας. Του έθνους. Του προλεταριάτου. Του όποιου υποκειμένου.

Ψυχαγωγικόν.

Και η, σύμφωνα με τον Τίτο Λίβιο, φράση «ενός άλλου» Βρούτου:

nec illos nec alium quemquam regnare Romae passurum

ίσως να μην έχει πια κανένα νόημα.

Ο πλανήτης είναι πλέον απολύτως μη-κυβερνήσιμος.

Πάμε παρακάτω;!

_ _ _ _ _

* Εννοώ στη real life. Διαδικτυακά, η κατάσταση είναι ακόμα πιο απελπιστική.

_ _ _ _ _

Ακολουθούν μερικά ενδιαφέροντα αποσπάσματα από το άρθρο του John Gray, John Gray on humanity’s quest for immortality [δημοσιευμένο στον Guardian στις 8 Ιανουαρίου 2011], που πραγματεύεται το ίδιο θέμα με το βιβλίο του The Immortalization Commission: The Strange Quest to Cheat Death] [οι υπογραμμίσεις δικές μου]:

[…] Science could not give these seekers what they were looking for. Yet at the same time that sections of the English elite were looking for a scientific version of immortality, a similar quest was under way in Russia among the «God-builders» – a section of the Bolshevik intelligentsia that believed science could someday, perhaps quite soon, be used to defeat death. The God-builders included Maxim Gorky, Anatoly Lunacharsky, a former Theosophist who was appointed commissar of enlightenment in the new Soviet regime, and the trade minister Leonid Krasin, an engineer and disciple of the Russian mystic Nikolai Fedorov, who believed that the dead could be technologically resurrected. Krasin was a key figure in the decisions that were made about how Lenin’s remains would be preserved […]

The poet Mayakovsky captured the mood among Bolsheviks when Lenin’s death was announced on 21 January 1924: «Lenin, even now,» he wrote, «is more alive than all the living.» For Krasin this was more than a poetic conceit. Soon after Lenin’s funeral he published an article in the communist newspaper Izvestia entitled «The Architectural Immortalisation of Lenin«. After deliberations involving Stalin and the head of the secret police, Felix Dzerzhinsky, who had organised the funeral, it had been decided to embalm Lenin rather than bury or cremate the body. Krasin wanted Lenin’s mausoleum to be a site that surpassed Jerusalem and Mecca in grandeur and significance. In late March the funeral commission that had been set up to organise Lenin’s interment was renamed the immortalisation commission.

Lenin’s tomb was designed by AV Shchusev, an architect involved in the constructivist movement and influenced by Kazimir Malevich, the founder of suprematism. Malevich viewed abstract geometrical forms as the embodiment of a higher reality. Believing that Lenin’s cube-shaped mausoleum represented a «fourth dimension» where death did not exist, he suggested that Lenin’s followers keep a cube in their homes. The proposal was adopted by the party, and cubic shrines to the dead leader were set up in «Lenin corners» in offices and factories. Shchusev’s design reflected Malevich’s belief in the occult properties of the cube. At a meeting of the funeral commission in January 1924, Shchusev declared: «Vladimir Ilyich is eternal . . . In architecture the cube is eternal. Let the mausoleum derive from a cube.» He then sketched a design made of three cubes, which the commission accepted. […]

Προσδοκούν ανάσταση νεκρών [ιδεών]…

Advertisements
  1. 8 Ιουλίου 2011 στο 2:34 μμ

    στον αντίποδα,χθες διάβαζα αυτό:

    For Maasai living a traditional life, the end of life is virtually without ceremony, and the dead are left out for scavengers.[32] A corpse rejected by scavengers (mainly spotted hyenas, which are known as Ondilili or Oln’gojine in the Masai language) is seen as having something wrong with it, and liable to cause social disgrace; therefore, it is not uncommon for bodies to be covered in fat and blood from a slaughtered ox.[33] Burial has in the past been reserved for great chiefs, since it is believed to be harmful to the soil.

  2. 8 Ιουλίου 2011 στο 2:40 μμ

    Ήθη και έθιμα…

  3. 8 Ιουλίου 2011 στο 2:51 μμ

    Προόσχωμεεεεεν

  4. 8 Ιουλίου 2011 στο 2:56 μμ

    😆

  5. 8 Ιουλίου 2011 στο 3:00 μμ

    πρόσχωσες;;;
    🙂

  6. 8 Ιουλίου 2011 στο 5:36 μμ

    Τον Λένιν? Προ πολλού 😀

  7. 9 Ιουλίου 2011 στο 3:48 μμ

    Βρε παιδιά…κι εμείς ξέρουμε πέντε λέξεις αγγλικά , αλλά μην μας κάνετε να νοιώθουμε αγράμματοι επαρχιώτες…το ξέρουμε τίνος δουλοπάροικοι είμαστε, αλλά όταν ήμαστε μικρότεροι δεν το είχαμε καταλάβει έτσι ώστε να μάθουμε να μιλάμε «our master’s voice»….

    Ελληνικά παρακαλώ….

  8. 9 Ιουλίου 2011 στο 8:30 μμ

    @ χρηχα

    Τίνος δουλοπάροικοι είμαστε? Των αγγλόφωνων? Των αμερικανόφωνων? Χμ, ενδιαφέρον. Δεν μου είχε περάσει από το μυαλό…Μέχρι τώρα νόμιζα ότι είμαστε δουλοπάροικοι του εμπορεύματος και μιλάμε τη γλώσσα του…

    «-Ορίστε τα ρέστα σας – Χάρτινη ή πλαστική? Πιστωτική ή χρεωστική? Θέλετε κέτσαπ μ’ αυτό?» (συνήθης γλώσσα του εμπορεύματος σε ελληνική διάλεκτο )

    «I don’t want a straw, I want real human moments» (γλώσσα πέραν του εμπορεύματος σε αμερικάνικη διάλεκτο – «δεν θέλω καλαμάκι, θέλω αληθινές ανθρώπινες στιγμές»))

  9. KnowDame
    10 Ιουλίου 2011 στο 10:40 πμ

    Από το ωραίο βίντεο που μας παρέπεμψε ο Αρνητικός:

    Ο Ντ. Χ. Λώρενς είχε την ιδέα της συνάντησης δύο ανθρώπων, που αντί απλώς να προσπεράσουν, δέχονται «την αντιπαράθεση ανάμεσα στις ψυχές τους». Είναι σαν να ελευθερώνουμε τους γενναίους θεούς που έχουμε μέσα μας.

    Μόνο δουλοπάροικοι του εμπορεύματος είμαστε;

    Την καλημέρα μου! σε όλο τον κόσμο 🙂

  10. 10 Ιουλίου 2011 στο 11:07 πμ

    Ε, εντάξει….και των ερπετοειδών από τον πλανήτη Νιμπίρου (αλλά όχι τόσο πολύ όσο του εμπορεύματος)

    😀

  11. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 12:11 πμ

  12. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 12:35 πμ

    Έχετε ακούσει ποτέ έναν μη-λενινιστή, μη-μαοϊκό, επιστροφή-στις-ρίζες-μαρξιστή να διαβάζει ποίηση του Βέλτσου, μεταφρασμένη στα γαλλικά;

    Όχι;;;!!!

    Χάνετε!!!

    [[[Δείτε το με δική σας ευθύνη!!!]]]

    Το ποίημα στο τέλος, γύρω στο 57ο λεπτό… Respect, Άπιστα Σκυλιά!

  13. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 4:57 πμ

    Πίσω στον Λένιν;;είναι κι αυτό μια ιδέα..Όπως τα λες είναι…τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότεροι οι δήθεν πρωτοπόροι…Πολύ καλό το κείμενό σου…
    καλημέρα!! 🙂

  14. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 10:38 πμ

    Άκαρδε! Σε καταγγέλλω!

    Καλημέρα!

  15. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 11:10 πμ

    @ onlyandjust – athemita

    Καλημέρα σας! Καλημέρα σας! 🙂

  16. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 12:28 μμ

    A, ρε Χρήστο με έβαλες πρωί-πρωί να ψάχνω ΤΙ στο διάολο σημαίνει η λατινική φράση

    «nec illos nec alium quemquam regnare Romae passurum» !!!

    Ε, ΔΕΝ είναι δεδομένη η λατινική παιδεία.
    Πήγα στην Αγγλία 15 χρονών και δεν ξέρω γρυ λατινικά…

    Αν ποτέ βρει κάποιος ΤΙ είναι ο λενινισμός, ας μου γράψει.
    Οσο διαβάζω, τόσο δεν τον βρίσκω. ΠΟΥ κρύβεται?
    Είναι οι λανθάνουσες ρίζες τρίχας στη φαλάκρα του Λένιν?

  17. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 12:31 μμ

    Υ.Γ. ΔΕΝ με ενδιαφέρουν τα νταραβέρια του Λένιν με τους αντιπάλους του εκεινη την εποχή,
    ΔΕΝ με ενδιαφέρουν οι νουθεσεες του για το ΠΩΣ πρέπει νάναι το κόμμα, ΔΕΝ με ενδιαφερουν όλα αυτά που αραδιάζουν ξανά και ξανά οι λενινιστές και ΝΟΜΙΖΟΥΝ πως λένε κάτι ΣΗΜΕΡΑ…

  18. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 12:37 μμ

    Δεν θα αφήσω ούτε αυτόν ούτε κανέναν άλλο να κυβερνήσει τη Ρώμη.

    Καλημέρα Γεώργιε!

  19. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 2:21 μμ

    Για το απόσπασμα «nec illos nec alium quemquam regnare Romae passurum»
    – το αναφέρει και ο Σανγκουινέττι ως «Juro nec illos nec alium quemquam regnare Romae passurum» στο «Περί της τρομοκρατίας και του κράτους», (Υψιλον, σελ. 28, μτφ. Κουρεμένος): Ορκίζομαι πως ποτέ δεν θα αφήσω να κυβερνήσουν τη Ρώμη, ούτε αυτοί ούτε κανένας άλλος…

    περισσότερα (από TLG, PHI)

    T. Livius. Ab Urbe Condita (Bks. 1–5: Titi Livi Ab Urbe Condita.
    Vol. 1, ed. R. S. Conway; C. F. Walters, 1955; Bks. 6–10,
    21–25: Ibid. Vols. 2–3, ed. C. F. Walters; R. S. Conway,
    1919–1950; Bks. 26–30: Ibid. Vol. 4, ed. R. S. Conway, S.
    K. Johnson, 1953; Bks. 31–35: Ibid. Vol. 5, ed. A. H.
    McDonald, 1969; Bks. 36–40: Ibid. Part 3, ed. W.
    Weissenborn; M. Mueller, n.d.; Bks. 41–45: Ibid. Part 4, ed.
    W. Weissenborn; W. Heraeus, 1908). (0914: 001)

    book 1, chapter 59, section 2, line 1

    est Tarquinius qui hostis pro hospite
    priore nocte ui armatus mihi sibique, si uos uiri estis, pesti-
    ferum hinc abstulit gaudium.’ dant ordine omnes fidem;
    consolantur aegram animi auertendo noxam ab coacta in
    auctorem delicti: mentem peccare, non corpus, et unde con-
    silium afuerit culpam abesse. ‘uos’ inquit ‘uideritis quid
    illi debeatur: ego me etsi peccato absoluo, supplicio non
    libero; nec ulla deinde impudica Lucretiae exemplo uiuet.’
    cultrum, quem sub ueste abditum habebat, eum in corde
    defigit, prolapsaque in uolnus moribunda cecidit. conclamat
    uir paterque;
    Brutus illis luctu occupatis cultrum ex uolnere
    Lucretiae extractum, manantem cruore prae se tenens, ‘per
    hunc’ inquit ‘castissimum ante regiam iniuriam sanguinem
    iuro, uosque, di, testes facio me L. Tarquinium Superbum
    cum scelerata coniuge et omni liberorum stirpe ferro igni
    quacumque dehinc ui possim exsecuturum, nec illos nec
    alium quemquam regnare Romae passurum.’ cultrum deinde
    Collatino tradit, inde Lucretio ac Ualerio, stupentibus mira-
    culo rei, unde nouum in Bruti pectore ingenium. ut prae-
    ceptum erat iurant; totique ab luctu uersi in iram, Brutum
    iam inde ad expugnandum regnum uocantem sequuntur
    ducem.
    elatum domo Lucretiae corpus in forum deferunt, con-
    cientque miraculo, ut fit, rei nouae atque indignitate homines.
    pro se quisque scelus regium ac uim queruntur. mouet
    cum patris maestitia, tum Brutus castigator lacrimarum
    atque inertium querellarum auctorque quod uiros, quod
    Romanos deceret, arma capiendi aduersus hostilia ausos.
    ferocissimus quisque iuuenum cum armis uoluntarius adest;
    sequitur et cetera iuuentus. inde patre praeside relicto
    Collatiae [ad portas] custodibusque datis ne quis eum motum
    regibus nuntiaret, ceteri armati duce Bruto Romam profecti.
    ubi eo uentum est, quacumque incedit armata multitudo,
    pauorem ac tumultum facit; rursus ubi anteire primores
    ciuitatis uident, quidquid sit haud temere esse rentur.

  20. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 3:50 μμ

    Εδώ
    http://bit.ly/xi57Vr
    είναι σε pdf το The Immortalization Commission – The Strange Quest to Cheat Death (1,46 MB είναι…).
    Καλή ανάγνωση!

  21. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 7:08 μμ

    Ουφ ευτυχώς ξερω αγγλικά.Για να δούμε «κατεβαίνει» κι απο το διαδίκτυ.
    Καλησπέρα

  22. Marxist Reloaded
    11 Φεβρουαρίου 2012 στο 7:12 μμ

    Θα έβαζα ένα ερωτηματικό [;] και στο «ψυχαγωγίας». 100 (σχεδόν) χρόνια τα ίδια και τα ίδια. «Η αστική τάξη, το προλεταριάτο, η ταξική πάλη, το κέρατό μου» (Giorgio Gaber). Τη βαρεμάρα μου και τον (αντι)ιμπεριαλισμό και τη χαμάς μου και τον αχμαντινετζάν και τον τσάβεζ μου και των άλλων μου 😀

  23. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 9:16 μμ

    Καλησπέρα…

    Όλοι αυτοί οι -ισμοί…..ε;

    Η γη είναι όντως μη κυβερνήσιμη; εγώ κρατάω μικρό καλάθι…καμιά φορά είναι η θολούρα μόνο σκόνη που μας την ρίχνουν στα μάτια για να κρύψουν τους τελικούς σκοπούς τους….

    αυτοί που ρίχνουν την σκόνη….

    Υ.Γ. Δεύτερη φορά σήμερα είδα τον εαυτό μου να σχολιάζει από μακρόθεν…δεύτερη φορά πρώτη μου σκέψη ότι μου χακάρανε το νικ…είδατε , λοιπόν, σε τι χρειάζονται η ψυχραιμία και οι δεύτερες σκέψεις;

    ειδικά σήμερα…ειδικά μέσα σε τέτοιους και τόσους – ισμούς….

  24. 11 Φεβρουαρίου 2012 στο 11:09 μμ

    ουφ

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s