Zizek on the riots

Αναδημοσίευση από το Principia Dialectica:

Zizek on the riots

Poor Zizek , once more he has given us his poxy thoughts , this time on the August riots in England.

He quotes his master Alain Badiou, a repellent maoist in 2011, who says we ” live in a social space , which is increasingly experienced as ‘wordless.’” Speak for yourself Badiou; no wonder your output cannot reach anyone, it is a real mish mash. You still admire Lenin, Mao, your head is full of cobwebs. We also pity your student Zizek. Then Zizek quotes some Spanish students who say :” we are people, not products”. Sounds fine, but if you work you are a selling your time. Maybe the Indignados will have to deepen their critique in order to really understand the world of capital. Indeed they are human capital.

And then Zizek can even quote Stalin in a positive manner. No Zizek: do not go there, leave it to Badiou. The end of the article in LRB of the 8 of September 2011 is even nmore dramatic. Zizek wants a central authority to emerge in Greece. But the situation there is a real mess. Orthodox marxism is all over the place… And the orthodox Church is always not too far.

Charles Williams , 4 September 2011.

Ολόκληρο το άρθρο του Ζίζεκ [Shoplifters of the World Unite] μεταφρασμένο στα ελληνικά από τους Κων/νο Σ. και Θάνο Ανδρίτσο που δημοσιεύτηκε στη Λέσχη.

Η τελευταία παράγραφος του άρθρου που αναφέρεται στην Ελλάδα:

Η κατάσταση στην Ελλάδα φαίνεται πιο ελπιδοφόρα, κάτι που οφείλεται μάλλον στην πρόσφατη παράδοση προοδευτικής αυτό-οργάνωσης (η οποία εξαφανίστηκε στην Ισπανία μετά την πτώση του καθεστώτος του Φράνκο). Αλλά ακόμα και στην Ελλάδα, το κίνημα διαμαρτυρίας δείχνει τα όρια της αυτο-οργάνωσης: οι διαδηλωτές διατηρούν ένα χώρο ισότητας και ελευθερίας χωρίς κεντρική αρχή να τον ρυθμίζει, ένα δημόσιο χώρο όπου σε όλους παραχωρούνται ίσα χρονικά διαστήματα για να μιλήσουν και ούτω καθεξής. Όταν οι διαδηλωτές άρχισαν να συζητούν τι να κάνουν στη συνέχεια, πώς να προχωρήσουν πέρα από την απλή διαμαρτυρία, η πλειοψηφική άποψη ήταν ότι αυτό που χρειαζόταν δεν ήταν ένα νέο κόμμα ή μια άμεση απόπειρα κατάληψης της κρατικής εξουσίας, αλλά ένα κίνημα που θα έχει ως στόχο να ασκήσει πίεση στα πολιτικά κόμματα. Αυτό σαφώς δεν είναι αρκετό για να επιβάλει μια αναδιοργάνωση της κοινωνικής ζωής. Για να γίνει αυτό, κανείς χρειάζεται ένα ισχυρό σώμα σε θέση να καταλήξει σε γρήγορες αποφάσεις και να τις υλοποιήσει με όλη την απαραίτητη σκληρότητα.

Με όλη την απαραίτητη σκληρότητα… Ιστορικές αναγκαιότητες…

Advertisements
  1. xroma_anemou
    7 Σεπτεμβρίου 2011 στο 9:53 μμ

    Υπάρχουν οι «ταραξίες» με την «αφηρημένη (αλλά δικαιολογημένη) αρνητικότητα» και υπάρχουν και οι πιο οργανωμένοι -εν δυνάμει- «ταραξίες», που έχουν κοινωνικοπολιτικό όραμα. Γιατί τους πρώτους: αν δε βγει πρώτα ο ατμός, πώς θα ανοίξει η χύτρα? Αν υποθέσουμε ότι μπορεί να ανοίξει, δηλαδή…

    Πώς συγκρίνει τις αραβικές εξεγέρσεις με τις εξεγέρσεις στη φιλελεύθερη Ευρώπη? Οι αξίες/ανάγκες κλπ. είναι εντελώς διαφορετικές…

    Δεν έχουν καταλάβει το καπέλωμα στο Σύνταγμα, έτσι?

  2. 8 Σεπτεμβρίου 2011 στο 10:13 πμ

    @ xroma_anemou

    Έλα ντε! Πώς θα ανοίξει η χύτρα; Για πρώτη φορά στην παγκόσμια ιστορία δεν υπάρχει το «έξω», δεν υπάρχει το «άλλο». Όλοι μέσα στην ίδια χύτρα βράζουμε.

    Οι εξεγέρσεις είναι -σχεδόν- παντού οι ίδιες πια. Στη Σαχαρασία δεν θέλουν να ζήσουν το μέλλον μας, και στην Ευρώπη δεν θέλουμε να ζήσουμε το παρόν τους.

    Καλημέρα!

  3. 8 Σεπτεμβρίου 2011 στο 2:53 μμ

    Κάτσε ρε συ Ράκε, μαρξιστής 100% (λέει ότι) είναι ο Ζίζεκ, τι θα έλεγε; Ότι δεν χρειάζεται «central authority» (=κόμμα) που να καθοδηγήσει τις επαναστατημένες μάζες; Ή ότι δεν θα χρειαστεί να πέσουν ενδεχομένως και καναδυό κεφάλια από την αστική τάξη (=«με όλη την απαραίτητη σκληρότητα») για να στεριώσει η ενδεχόμενη επανάσταση;

    BTW, το παρατιθέμενο σχόλιο του Williams, πέραν της στρεψοδικίας του (από πουθενά δεν προκύπτει ότι ο Ζίζεκ ζητά μια «central authority», με όλα τα συμφραζόμενα που συνεπάγεται η χρήση της λέξης authority), επιβεβαιώνει ότι οι Αγγλοσάξωνες γενικά πολύ λίγο καταλαβαίνουν από διαλεκτική και τίποτε από αλλοτρίωση.

  4. 8 Σεπτεμβρίου 2011 στο 3:14 μμ

    @ vrennus

    [ξανα]Καλώστον! [Χάνεσαι… Και καλά κάνεις. Ρακοκομείο έχουμε καταντήσει εδώ μέσα…]

    Υπάρχουν και 100% μαρξιστές που δεν είναι και σαν τον Ζίζεκ. Αυτός με τον δάσκαλό του έχουν κι άλλες κακές επιρροές. Λενινο-σταλινο-μαοϊκές δηλαδή… Και ποιος ξέρει τι άλλο.

    Τα «παιδιά» του Principia πολεμική κάνουν, δεν επιχειρηματολογούν [συνήθως]. Το κακό είναι ότι με [μας] έχουν κολλήσει τον ιό της αντιπάθειας προς τον Μπαντιού και προς τον Ζίζεκ. Μόλις βγει το εμβόλιο θα σπεύσω απ’ τους πρώτους. 😉

    Καλό μεσημέρι!

  5. 8 Σεπτεμβρίου 2011 στο 3:17 μμ

    Και να μην ξεχνάμε ότι κι ο μαρξισμός μια «στιγμή» του καπιταλισμού είναι. Οπότε…

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s