Μονόδρομος…

Το απαγορευμένο σποτ της Μπιενάλε

Με έξι κάδρα 25 δευτερολέπτων αναστάτωσε την ΕΡΤ. Γιατί κόπηκε το σποτ της 3ης Μπιενάλε «Monodrome» του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη Γιώργου Ζώη (Vid)

Oρμώμενος από το φετινό σύνθημα της 3ης Μπιενάλε της Αθήνας «Μονόδρομος», ο σκηνοθέτης του πολυβραβευμένου «Casus Belli» Γιώργος Ζώης κατόρθωσε με έξι κάδρα διάρκειας 25 δευτερολέπτων να αναστατώσει τη διοίκηση της ΕΡΤ και τελικά να κοπεί από τις συχνότητες της κρατικής τηλεόρασης.

Το τμήμα χορηγιών της ΕΡΤ, σύμφωνα με το sevenart.gr, επισήμανε ότι το σποτ «Monodrome» του Γιώργου Ζώη παραβιάζει το νόμο 1730 /1987 (που καθορίζει τα της ΕΡΤ), καθώς και το ΠΔ 109 / 2010 (περί οπτικοακουστικών υπηρεσιών και τηλεοπτικής διαφήμισης).

«To σύνθημα της φετινής Μπιενάλε είναι «Μονόδρομος» οπότε σκεφτήκαμε εκείνες τις εικόνες που σηματοδοτούν αυτόν τον όρο στο παρόν που βιώνουμε.

Κινηματογραφήσαμε με την weiss cam, που μπορεί να τραβήξει εκατοντάδες καρέ το δευτερόλεπτο, οπότε επιλέξαμε εκείνες τις δράσεις που έχουν μια τέτοια φορά και κίνηση που να είναι σημαντικό να τις δούμε να εξελίσσονται σε slow motion.

Τα έξι τελικά κάδρα του σποτ συνθέτονται από τις εικόνες μιας βίαιης επιταχυνόμενης καθημερινότητας σε επιβραδυνόμενη κίνηση», σημείωσε ο Γιώργος Ζώης, περιγράφοντας την επιλογή όσων διαδραματίζονται στο σποτ των 25 δευτερολέπτων.

Μπορεί να κόπηκε από την ΕΡΤ, χορηγό της Μπιενάλε, αλλά έχει κανείς τη δυνατότητα να δει το «Monodrome» στο διαδίκτυο και να βγάλει τα συμπεράσματά του…

Monodrome (25») Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζώης Διεύθυνση Φωτογραφίας: Νικόλας Ποττάκης Camera Weisscam: Ντάνιελ Πετσαλίδης Μοντάζ / Μιξάζ / Special FX: Τόλης Ρούσσας Sound Design: Γιώργος Μικρογιαννάκης Μουσική: Yianneis «The Sketch» (N. Zades – L. Filippou) Διεύθυνση Παραγωγής: Σάββας Χατζηπαυλίδης Post Production House: ABL Δημιουργική Ομάδα: Νίκος Πεχλιβανίδης, Στέλλα Κουρέλη, Νίκος Κολιγιάννης, The Syndicate Παραγωγός: Πάκο Καράμπαμπας, Αμάντα Λιβανού Παραγωγή: Top Cut

Πηγή: news247.gr

Advertisements
  1. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 1:12 μμ

  2. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 1:21 μμ

  3. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 1:26 μμ

  4. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 1:35 μμ

    Περισσότερα: YIANNEIS

  5. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 3:43 μμ

    Τσίμπησα τη λέξη στου Δημητράκου, «κατά λάθος» [έψαχνα σε λάθος τόμο]:

    αροτρευτήρ -ήρος [ο] μτγν. ο αρών, ο αροτρεύς : ΑΠ 9.299 ταύροι.. αροτρευτήρες αρούρης. 2) κ. μτφ. κατά παρομοίωσιν, ο ναυτίλος : ΑΠ 9,242 πόντου αροτρευτήρ.

    Πόντου αροτρευτήρ… Ωραία δεν ακούγεται; Και γιατί δεν υπάρχει το θηλυκό του;;;!!!

  6. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 3:45 μμ

    Κόσμου αροτρευτήρ: οργώνω τον κόσμο με τα μάτια μου 😉

  7. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 4:10 μμ

    Ακόμη μία [και τελευταία] δύο [και τελευταίες]. Να μην σας κουράζω/απασχολώ:

    αρουταριά [η] δημ. κ. αρωταριά κ. ερωταριά βλ. λ. η επέραστος*, το βυζαντ. ερωταρέα : δ.τραγ. να είχα των νιώνε τ’ άραματα / κι αρουταριών στολίδια.

    * επέραστος-ον μτγν. μσν. κ. νεώτ. αξιέραστος, αξιαγάπητος Σουΐδ. «εράσμιος» : Λουκ.Τίμ. 17 ευπρόσωπον και επέραστον κόρην, Πορφ.Νυμφ. 12, Ηφαιστ.Αστρ.Ι,1 επέραστος οφθαλμός || ποθητός, επιθυμητός.

    επέραστοι [οι κοινοί 😆 ] οφθαλμοί… Από τότε γελάω 😆

    Έφυγα. Φαγάκι και σιέστα. Αν συνεχίσω θα κάψω φλάντζες πάλι, και τις είχα αλλάξει πρόσφατα :-). Άσε που φοβάμαι ότι η συχνή αλλαγή θα θεωρηθεί και τεκμήριο διαβίωσης! Καλό σας απόγευμα!

  8. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 6:51 μμ

    @ γιατί δεν υπάρχει θηλυκό;

    μην τρομάξετε, αναζητήστε τους στίχους…
    πάντως ο country man εξαιρετικά συμπαθής!
    και λίγο… Ομηρικός!
    αλλά επειδή χωρίς ζώο κανένα αρσενικό δεν προχωράει…

  9. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 7:00 μμ

    όσο για το ποστ του Ζώη, ε δε χάθηκε κι ο κόσμος…
    εδώ κόπηκε ο Γαβράς από τον Αντωνάκη του υππο…
    τελικά είναι τρομερός αυτός ο μπαμπούλας!
    ξυπνήσατε;ξυπνήστε γιατί αλλάξαν τα πράγματα!

  10. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 8:03 μμ

    Το είδα χτες.Κυκλοφόρησε στο Τουήτερ.
    Τι να πω πια…
    Το πτώμα του Καντάφι πάντως το είδαμε κατακερματισμένο από κάθε πιθανή οπτική γωνία…
    Το σποτ μας έθιξε…
    Που στην τελική το βιώσαμε και ζωντανά, έτσι;…

  11. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 8:55 μμ

    @ katabran

    Συνήθως τα λεξικά όταν υπάρχει θηλυκό και/ή ουδέτερο δίνουν την κατάληξή του. Στον αροτρευτήρα απουσιάζουν και τα δύο… Ίσως οι γεωργικές εργασίες δεν ήταν και τόσο… φεμινιστικές τω καιρώ εκείνω. Δεν νομίζω όμως ότι θα παρεξηγηθεί κανείς αν [επαν]εφεύρουμε το θηλυκό του αροτρευτήρος.

    Δεν τρόμαξα. Αναζήτησα τους στίχους. Η πρώτη «στροφή» κάτι λέει. Τα υπόλοιπα σχεδόν θόρυβος.

    Ο κυρ Μέντιος πολύ… βουκολικός για τα γούστα μου. Πολεοδομικόν ζώον, γαρ.

    Τα πράγματα «άλλαξαν» πράγματι. Συνέχεια αλλάζουν. Κι όλο τα ίδια μένουν.

  12. 25 Οκτωβρίου 2011 στο 8:57 μμ

    @ Theorema

    Για κάποιους φαίνεται πως η αθλιότητα της πραγματικότητας δεν είναι εξίσου αποδεκτή με τη μακάβρια πραγματικότητα της «κλειδαρότρυπας».

    Καλό βράδυ.

  13. 26 Οκτωβρίου 2011 στο 1:50 μμ

    Mε αφορμή το θέμα αυτό έγινε μια ενδιαφέρουσα ανταλλαγή απόψεων μεταξύ δύο σχολιαστών (σχ. 70, 71). Δείτε την: http://pontosandaristera.wordpress.com/2011/10/20/anarchistes-vs-neostalinikoi/

    —————-

    Νοσφεράτε έγραψες ένα καταπληκτικό σχόλιο (59), όπου είχες την εξής θέση: “Όταν η πολιτική γινεται θεαμα το ιδιο το θεαμα γινεται πολιτική ..και η βια ειναι το καλύτερο θεαμα“..

    Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις είδα ένα θυμωμένο δημοσίευμα στον Παραλληλογράφο για ένα σποτάκι μιας εμπορικής-εικαστικής διοργάνωσης (ΑθηναϊκήΜπιενάλε) που δεν επέτρεψε η ΕΡΤ να παιχθεί στα κανάλια της.

    Ένα σχολιαστής κατέθεσε μια ερώτηση : “Ti είναι ρε παιδιά η “Αθηναϊκή Μπιενάλε” που έχει σπόνσορες και αναθέτει εμπορικές παραγωγές;”

    Έψαξα την Απάντηση. Έψαξα στο ίντερνετ να βρω για την Αθηναϊκή Μπιενάλε.

    Βρήκα για το 2006 τα εξής:

    “Η Μπιενάλε της Αθήνας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι κύριος χορηγός της είναι η Deutsche Bank…. Με την υποστήριξη της Deutsche Bank, η 1η Μπιενάλε της Αθήνας στοχεύει να διοργανώσει μια ξεχωριστή σειρά εκδηλώσεων, οι οποίες θα συνεισφέρουν στον συνεχιζόμενο διάλογο και στις δημιουργικές συζητήσεις που κυριαρχούν στη σύγχρονη τέχνη σήμερα”
    http://www.athensbiennial.org/pages/main_gr.php

    Ίσως είναι εξαιρετικά συμβολικό γι αυτό που ζούμε σήμερα, ότι η τότε έκθεση της Μπιενάλε με τίτλο “Destroy Athens” («Καταστρέψτε την Αθήνα») είχε ως Μέγα Χορηγό την Deutsche Bank.

    Comment από Zωνιανίτης | Οκτωβρίου 26, 2011 |

    ——————-

    δεν υπαρχει χειροτερη πολιτική προταση απο την αισθητικοποιηση της πολιτικής: οταν αναζητας το αισθητικά ενδιαφερον ,το συγκλονιστικο ,αυτο που θα σε βγαλει οριστικά απο την πληξη , τοτε-υποκυπτοντας στην γοητεια του θεαματος,σκηνοθετεις την ιδια σου την πραγματικοτητα με ενα σκηνικό θανατου..

    ο φασισμος του μεσοπολέμου ηταν κι ενα αποτελεσμα της μετατοπισης του σκηνικου: προς μια αισθητικοποιηση της πολιτικής: να κανουμε την ζωη μας ..τεχνη, φουτουρισος,ο πολεμος ως θεαμα,ο ..Μουσσολινι ως πρoσωποποιηση της ..δρασης και του ..ανδρισμου,λατρεια της..δρασης, βιβα λα μορτε …!

    εικοσι χρονια απο το τελος των ιδεολογιων ειμαστε κλεισμένοι στο τρουμαν σωου ,παιζονταςσε ενα πελώριο Ματριξ .. Ομως η φρικη της βαρεμαρας δεν θαναι τιποτε μπροστα στη φρικη της εξοδου προς την ερημο του Πραγματικου

    Comment από νοσφερατος | Οκτωβρίου 26, 2011 |

  14. 26 Οκτωβρίου 2011 στο 2:23 μμ

    Ενδιαφέρον. Ευχαριστούμε.

    Πάντως, το φιλμάκι το ανέβασα μόνον και μόνον γιατί μού άρεσε. Με τα υπόλοιπα, ας ασχοληθούν… οι αισθητικολόγοι.

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s