Αρχική > Καταστασιακή Διεθνής, Ρηχοί Στοχασμοί > Η κοινωνία -ποιανού- θεάματος;

Η κοινωνία -ποιανού- θεάματος;

stupidness

§ 4

Το θέαμα δεν είναι ένα σύνολο εικόνων αλλά μια κοινωνική σχέση μεταξύ προσώπων δια μέσου των εικόνων.

Γκυ Ντεμπόρ, Η Κοινωνία του Θεάματος,
μετ. Μαρία Ζάκκα, Διεθνής Βιβλιοθήκη

Το ερώτημα που θέλω να θέσω είναι το εξής:

Ποιες είναι όλες αυτές οι εικόνες που μάλιστα συναποτελούν ένα σύνολο, και διαμεσολαβούν τις κοινωνικές μας σχέσεις;

Μήπως είναι αυτό που αποκαλείται image;

Μήπως είναι όλες αυτές οι εικόνες της «σπουδαιότητας» και της «μοναδικότητας» που ο καθένας μας «θρέφει» μέσα του και προβάλλει προς τα έξω του;

Αναρωτιέμαι, δηλαδήςςς….

Advertisements
  1. 22 Μαρτίου 2013 στο 8:07 μμ

    Κατά μία έννοια [και κατά πολλές 🙂 ] ο «εκδημοκρατισμός» του είναι σε έχειν και του έχειν σε φαίνεσθαι, δημιούργησε μια παγκόσμια κοινωνία, στην οποία όπου και να στρέψεις το βλέμμα βλέπεις το δικό σου image. Στο τέλος, δεν υπάρχεις παρά μόνον Εσύ. Δηλαδή, το Εγώ σου.

    Οι εικόνες αρχίζουν πια και τρώνε τα… πίξελ τους!

    Μήπως είναι ώρα για ένα ανθρωπολογικό άλμα; Τι λέτε;

  2. 23 Μαρτίου 2013 στο 12:36 πμ

    Πάλι φιλοσοφείς? Σε ανησύχησαν τα κινούμενα σχέδια? Να φάνε τα λυσσακά τους! Εξήγησαν το πρόβλημα της καταγωγής τους? Οχι? Τότε σκατά θα φάνε ότι κ να κάνουνε! Κ εγώ σε προκαλώ να μου απαντήσεις αν μπορούν ποτέ να υπάρξουν pixels χωρίς πρωταρχικό προβολέα. Ορίστε κ η συνέχεια…(μη μου πεις ότι δεν το κατάλαβες ότι μόνο στρατιωτικά καθεστώτα μπορούν να «παραλάβουν» τις στάχτες του προηγούμενου αποτυχημένου κόσμου κ να φτιάξουν τον επόμενο αποτυχημένο κόσμο?! Δηλαδή συγνώμη, το τέλος της ταινίας «The Wall» δεν το έχεις δει κ εσύ κ εγώ κ εκατομμύρια άλλοι?! Τάχα μου δε βλέπεις το μέγεθος της Φάρσας?)

  3. Insomnia
    23 Μαρτίου 2013 στο 4:43 πμ

    Its the iconomy stupid 🙂

  4. BILL LOGO
    23 Μαρτίου 2013 στο 8:52 πμ

    Το θέαμα εντός της κοινωνίας αντιστοιχεί σε μια συγκεκριμένη κατασκευή της αλλοτροίωσης.
    Η οικονομική επέκταση είναι κυρίως, η επέκταση της βιομηχανικής παραγωγής.
    Αυτό που επεκτείνεται δεν είναι τίποτα άλλο από την πρωταρχική αλλοτροίωση που ενυπάρχει στον πυρήνα της.

    Ο άνθρωπος διαχωρισμένος από το προιόν του, παράγει με περισσότερη ένταση όλες τις λεπτομέριες του κόσμου του και έτσι βρίσκεται όλο και περισσότερο διαχωρισμένος από τον κόσμο του. Όσο περισσότερο ο βίος του είναι το προίόν του τόσο περισσότερο διαχωρίζεται από τον βίο του. Το θέαμα είναι το κεφάλαιο σε τέτοιο βαθμό συσσώρευσης ώστε μετατρέπεται σε εικόνα.

  5. 23 Μαρτίου 2013 στο 10:20 πμ

    @ Χαότης- ν

    Ανάθεμά με αν κατάλαβα τίποτα. Δεν διαλύουμε κάναν καφενέ αύριο μεθαύριο [θα σε πάρω] γιατί το μπλόγκι δεν έχει καμιά ελπίδα με τους δυο μας εδώ μέσα… 🙂

    ΥΓ. Πώς δεν την βλέπω τη Φάρσα… [Αλλά πολύ φοβάμαι ότι καθένας μας την βλέπει από διαφορετική οπτική γωνία.]

  6. 23 Μαρτίου 2013 στο 10:21 πμ

    @ Insomnia

    Ορθότατον! Ούτε πέρασε απ’ το ακατοίκητό μου! Μερσί!

  7. 23 Μαρτίου 2013 στο 10:25 πμ

    @ BILL LOGO

    Τέτοια ώρα [Σαββάτο πρωί] τέτοια λόγια… Χρειαζόμαστε όλοι μας homework… Μπονζούρ!

  8. 23 Μαρτίου 2013 στο 10:31 μμ

    Η εγκόσμια ύπαρξη της πλάνης αμφισβητείται από τη στιγμή που η ουράνιά της oratio pro aris et focis* αναιρείται. Ο άνθρωπος που δεν θα έχει βρει στη φαντασμαγορική πραγματικότητα του ουρανού, όπου αναζητούσε έναν υπεράνθρωπο, παρά την αντανάκλαση του εαυτού του, δεν θα είναι πια διατεθειμένος να βρίσκει απλώς την ομοίωση του, τον μη-άνθρωπο, εκεί όπου αναζήτα, και υποχρεωτικά πρέπει να αναζήτα, την αυθεντική του πραγματικότητα.

    * λόγος υπέρ βωμών και εστιών.

    (απόσπασμα από την Κριτική της Εγελιανής Φιλοσοφίας του Κράτους και του Δικαίου του Καρλ Μαρξ)

    Καλημέρα σύντροφε Ράκο!

  9. 24 Μαρτίου 2013 στο 8:20 μμ

    Ευχαριστώ σύντροφε!

    Εξαίρετον το απόσπασμα. Είχα διαβάσει το καρόλειον σύγγραμμα στα νιάτα μου [τέτοια εποχή το ’84]. Δεν πρέπει να είχα καταλάβει και πολλά [αν είχα καταλάβει κάτι], και εκτός αυτού οι υπογραμμίσεις φτάνουν μέχρι τη σελίδα 38. Ύστερα εγκατέλειψα… Με την πρώτη ευκαιρία θα το ξεσκονίσω. Τώρα μελετώ διάφορους άλλους… εχθρόσοφους.

    Καλό βράδυ και καλή αντάμωση στα μπολσεβίκικα γουναράδικα!

  10. 8 Σεπτεμβρίου 2013 στο 1:43 μμ

  1. No trackbacks yet.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.