Αρχική > Μουσική > Μεγάλη Παρασκευή

Μεγάλη Παρασκευή

… αυτός ο αδιάκοπος ανόητος θάνατος,
αυτός ο ζωντανός θάνατος,
που σε σφάζει, Θεέ,
μες στα εύρωστα χειροτεχνήματά σου,
τα τριαντάφυλλα, τα λιθάρια,
τ’ αδάμαστα αστέρια
και στη σάρκα που φλέγεται,
σαν χαρμόσυνη πυρά που άναψε ένα τραγούδι,
ένα όνειρο,
ένα χρώμα που φάνταξε στο μάτι.

… κι εσύ ο ίδιος ίσως να ‘χεις πεθάνει από αιώνες πριν,
χωρίς εμείς να το ξέρουμε,
εμείς τα κατακάθια, τα ψίχουλα, οι στάχτες σου.
Εσύ που είσαι ακόμη παρών,
σαν ένα ψεύτικο αστέρι
ένα άδειο φως χωρίς αστέρι
που φθάνει,
κρύβοντας
την καταστροφή του.

*
[…] este morir incesante,
tenaz, esta muerte viva,
¡oh Dios! que te está matando
en tus hechuras estrictas,
en las rosas y en las piedras,
en las estrellas ariscas
y en la carne que se gasta
como una hoguera encendida,
por el canto, por el sueño,
por el color de la vista.

[…] que acaso te han muerto allá,
siglos de edades arriba,
sin advertirlo nosotros,
migajas, borra, cenizas
de ti, que sigues presente
como una estrella mentida
por su sola luz, por una
luz sin estrella, vacía,
que llega al mundo escondiendo
su catástrofe infinita.

José Gorostiza [1901-1973]

Muerte sin fin

Fairuz [εκ Λιβάνου]: Holy Friday Lamentations – يا يسوع الحياة – فيروز

Νεκταρία Καραντζή [εκ Λακωνίας]: Ω γλυκύ μου έαρ

Νεκταρία Καραντζή [εκ Λακωνίας]: Θρήνος της Παναγίας

Η Νεκταρία Καραντζή με τον δάσκαλό της Χρόνη Αηδονίδη [εκ Θράκης]: «Σήμερα μαύρος ουρανός, σήμερα μαύρη μέρα»

Advertisements
Κατηγορίες:Μουσική
  1. 3 Μαΐου 2013 στο 1:14 πμ

    Ωστόσο, άλλο η «παράδοση», άλλο η «ιστορία»: Καίσαρ και Ιησούς

    Για να μην ξεχνιόμαστε…

    Το παρόν άρθρο είναι προφανές ότι δεν απευθύνεται σε πιστούς – χριστιανούς ή άλλους– και σε καμία περίπτωση δεν έχει πρόθεση να προσβάλει τις πεποιθήσεις των μεν ή των δε. Αν για κάποιους η πίστις αποτελεί την παρηγορίαν, για κάποιους άλλους η έρευνα παίζει αυτό το ρόλο. Και τα όσα ακολουθούν αφορούν κυρίως τους δεύτερους.

  2. 3 Μαΐου 2013 στο 1:46 πμ

    Τι με βάζετε και διαβάζω βραδιάτικα:

    Ο «Θεός Ιούλιος» και ο «Υιός του Θεού» >

    Φαίνεται πως σχεδόν κάθε επεισόδιο της ζωής του Ιησού έχει το αντίστοιχό του στη ζωή του Καίσαρα. Σχεδόν; Ναι. Δεν έχουμε ασχοληθεί ακόμα με ένα από τα σημαντικότερα επεισόδια στη ζωή του Ιησού, που αποτελεί ταυτόχρονα και ένα από τα βασικά θεμέλια της χριστιανικής πίστης: τη σταύρωση.

    Το επεισόδιο της σταύρωσης αποτελεί από μόνο του το θέμα μιας άλλης και –εξαιρετικά– ενδιαφέρουσας έρευνας. Σ’ αυτό το άρθρο, ωστόσο, θα ασχοληθούμε μόνον με τους τρόπους με τους οποίους η χριστιανική Εκκλησία τιμά τον Ιησού στις Ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας και, κυρίως, στην Ακολουθία των Παθών, τη Μεγάλη Πέμπτη, και στην Ακολουθία του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή, ανιχνεύοντας κάποιους ενδιαφέροντες παραλληλισμούς

  3. 3 Μαΐου 2013 στο 1:55 πμ

    Εξαιρετική η Νεκταρία!

    [Φανταστείτε να σας «μετέδιδα» και τα όσα αναφέρει ο αείμνηστος Γεράσιμος Κακλαμάνης, για την τετραφωνία στα Επτάνησα, που απαγορεύτηκε «κατευθείαν», όταν τα Επτάνησα ενσωματώθηκαν στη Μητέρα Πατρίδα, άρα ενσωματώθηκαν όλα και στη Μητέρα Εκκλησία…]

    Μαγαζιά… Καταστήματα… Οίκοι Ανοχής… [Και με το συμπάθιο, μέρα που είναι…]

    Φιλιάααα!!!

  4. 3 Μαΐου 2013 στο 10:44 πμ

    Vaneigem Raoul: The Movement of the Free Spirit:

    This book by the legendary Situationist activist and author of The Revolution of Everyday Life examines the heretical and millenarian movements that challenged social and ecclesiastical authority in Europe from the 1200s into the 1500s. Although Vaneigem discusses a number of different movements such as the Cathars and Joachimite millenarians, his main emphasis is on the various manifestations of the Movement of the Free Spirit in northern Europe. He sees not only resistance to the power of state and church but also the immensely creative invention of new forms of love, sexuality, community, and exchange. Vaneigem is particularly interested in the radical opposition presented by these movements to the imperatives of an emerging market-based economy, and he evokes crucial historical parallels with the antisystemic rebellions of the 1960s. The book includes translations of original texts and source materials.

    Για να το κατεβάσετε στου Αθέμιτα.

  5. 3 Μαΐου 2013 στο 11:22 πμ

    Γιάννης ΒαρουφάκηςΠάσχα 1984: Αιωνιότητα και Προπατορικό Αμάρτημα:

    Συμπερασματικά, η μόνη εξήγηση του γιατί ο Θεός έβαλε την Εύα στη δύσκολη αυτή θέση, σε ένα παίγνιο όπου είναι αδύνατον να κερδίσει την παραμονή στον Παράδεισο, είναι ότι ήθελε να ελέγξει κατά πόσον η Εύα είναι πραγματικά ελεύθερη. Όμως, όπως είδαμε, αυτό απαιτεί τρία πράγματα: Πρώτον, η Εύα να είναι βαθιά ορθολογική, καθώς κανείς ηλίθιος δεν μπορεί να είναι πραγματικά ελεύθερος. Δεύτερον, η Εύα να έχει τη δυνατότητα να υπερβεί, με τη δύναμη της λογικής της, το στενό της συμφέρον. Και, τρίτον, ο Θεός να εμφυσήσει μια έννοια λογικής στην Εύα που να είναι εύπλαστη και στο χέρι της Εύας να τη δημιουργεί, όπως δημιουργεί και την υπόλοιπη ζωή της – όχι υποδυόμενη έναν προκαθορισμένο ρόλο, αλλά προσωποποιώντας και δημιουργώντας τον εαυτό της.

  6. 3 Μαΐου 2013 στο 8:31 μμ

    Η άρση ενός εμπάργκο ανακοινώνεται με κάθε επισημότητα από τον φορέα που το είχε επιβάλλει.

    Οποιεσδήποτε πληροφορίες από «κύκλους προσκείμενους και μπλα μπλα μπλα», θεωρούνται φτηνή προπαγάνδα…

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s